A Study for Synthesizing High-resolution Liquid Flow in Computer Graphics
Project/Area Number |
20K19945
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
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Research Institution | University of Toyama |
Principal Investigator |
Sato Syuhei 富山大学, 学術研究部工学系, 助教 (90815599)
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Project Period (FY) |
2020-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2021: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2020: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
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Keywords | 流体シミュレーション / 高精細化 / 流れ関数 / 流れのガイド / コンピュータグラフィックス / アニメーション / 流れデータ |
Outline of Research at the Start |
コンピュータグラフィックスにおいて,流体のアニメーション制作を劇的に高速化するために,粗い流れに対して後処理的に細かな流れを追加する,流れの高精細化と呼ばれる方法が注目されている.この方法は,高精度な物理シミュレーションを行わずとも,視覚的にリアルな映像を短時間で作成でき,これまで流体の中でも煙を対象とした方法がいくつか提案されている.本研究では,広く利用されるにもかかわらず,いまだ高精細化の成功例が存在しない液体を対象とした方法を提案する.
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Outline of Final Research Achievements |
In the first year of this supported period, I proposed a guiding method of smoke flows which controls a high-resolution simulation according to a user-desired flow. This method is sufficiently faster than previous similar methods, and non-physical inputs can be used to the method. This method was presented at the top conference and published in the top journal on computer graphics. Then, in the final year, I extended the smoke guiding method and applied to a liquid simulation. I presented this at a domestic conference.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
煙のガイド手法では,従来手法において流体シミュレーションよりも大幅に計算時間がかかっていたが,従来よりも解く問題のサイズを大きく削減し,シミュレーションと同等のコストで計算ができる枠組みを提案した.また,常に物理法則のうちの1つを満たすこともでき,CGにおける流体の映像生成において,技術的に世界へ貢献した.また,そのガイド手法を拡張した液体への適用は良好な結果が得られており,本研究の目的としている世界で初の液体の流れの高精細化の実現が期待できるものである.
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Report
(3 results)
Research Products
(10 results)