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High-Torque, High-Efficiency Automatic Variable Flux Motor for xEVs Traction

Research Project

Project/Area Number 20KK0324
Research Category

Fund for the Promotion of Joint International Research (Fostering Joint International Research (A))

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Basic Section 21010:Power engineering-related
Research InstitutionShizuoka Institute of Science and Technology (2022)
Shizuoka University (2020)

Principal Investigator

青山 真大  静岡理工科大学, 理工学部, 准教授 (00824517)

Project Period (FY) 2022 – 2024
Project Status Granted (Fiscal Year 2022)
Budget Amount *help
¥14,040,000 (Direct Cost: ¥10,800,000、Indirect Cost: ¥3,240,000)
Keywords可変界磁 / アキシャルフラックス / 電気自動車駆動用モータ / 巻線界磁 / 自励
Outline of Research at the Start

圧粉鉄心技術と可変界磁技術の組み合わせによるモータ高性能化の技術革新をするために,『簡素な構造で界磁磁束の受動的な可変』という新しい技術概念を持って電動車主機用モータへ応用し,既存の固定界磁式電動車主機用モータに対する性能向上を企図する。電動車用モータ評価技術を有するニューカッスル大学,圧粉鉄心材料の加工方法および磁気特性最適化を担うヘガネス,本モータの可変界磁原理の基幹技術を有する静岡理工科大学の三者で国際共同研究を実施する。電動車主機用モータの実機試作を行い,駆動特性を評価してその性能を明らかにする。

URL: 

Published: 2021-03-19   Modified: 2023-03-23  

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