Project/Area Number |
21380138
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Agro-economics
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Research Institution | Kobe University |
Principal Investigator |
ONO Masayuki 神戸大学, 大学院・農学研究科, 教授 (90224279)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
AIHARA Harutomo (KOIKE Harutomo) 酪農学園大学, 酪農学部, 教授 (70316248)
SUGIMURA Yasuhiko 酪農学園大学, 酪農学部, 准教授 (80405662)
SAKAZUME Hiroshi 北海道大学, 大学院・農学研究院, 准教授 (80258665)
SATO Kazunori 岩手大学, 農学部, 教授 (80355601)
FUYUKI Katsuhito 東北大学, 大学院・農学研究科, 准教授 (00229105)
ABE Shinichi 宮城学院女子大学, 学芸学部, 教授 (30326730)
KIDACHI Manao 中央大学, 商学部, 教授 (10224982)
FUJITA Takehiro 和歌山大学, 観光学部, 教授 (70244663)
YANO Izumi 広島大学, 大学院・生物圏科学研究科, 准教授 (90289265)
SOEJIMA Hisami 水産大学校, 水産流通経営学科, 講師 (40455499)
NAKAYASU Akira 愛媛大学, 農学部, 教授 (20145064)
SHIRATAKE Yoshiharu 佐賀大学, 農学部, 教授 (10192121)
HOSOKAWA Masashi 酪農学園大学, 酪農学部, 教授 (70295898)
金 成學 山形大学, 農学部, 教授 (90361279)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
KIN Seigaku 山形大学, 農学部, 教授 (90361279)
GO Gun 流通経済大学, 経済学部, 准教授 (30326798)
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Project Period (FY) |
2009 – 2011
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2011)
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Budget Amount *help |
¥17,810,000 (Direct Cost: ¥13,700,000、Indirect Cost: ¥4,110,000)
Fiscal Year 2011: ¥5,460,000 (Direct Cost: ¥4,200,000、Indirect Cost: ¥1,260,000)
Fiscal Year 2010: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
Fiscal Year 2009: ¥6,370,000 (Direct Cost: ¥4,900,000、Indirect Cost: ¥1,470,000)
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Keywords | 農水産物 / 垂直的マーケティング・システム / チャネルの開放性・閉鎖性 / 後方統合 / 前方統合 / 流通 / 小売市場再編 / スーパーの広域展開 / 卸売業再編 / 契約型取引 / 食の安全・安心 / 安全性関連情報 / 飼料用米 / 消費者評価 / 流通の多様化 / 卸売機能の弱体化 |
Research Abstract |
In this study, we study empirically from the perspective of vertical marketing system, the aspect of vertical integration of agricultural and marine products distribution channels. At that time, rice, fruit and vegetables, meat, seafood is the subject of research. As a result, in the form of vertical marketing system, the difference can be seen by the item. Among them, rice and vegetables even in vertical integration of distribution channels was weak historically, that it is seen as a backward integrated vertical marketing system became clear.
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