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A Comparative Study of Japan and South Korea on Agricultural Products Brand Management

Research Project

Project/Area Number 21380139
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Agro-economics
Research InstitutionKagoshima University

Principal Investigator

LEE Jaehyeon  鹿児島大学, 農学部, 准教授 (60292786)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) SAITO Osamu  千葉大学, 園芸学部, 教授 (40144894)
MORISHIMA Teruya  独立行政法人農業食品産業技術総合研究機構, 研究員 (30391486)
KIYONO Seiki  新潟大学, 自然科学系, 准教授 (90225095)
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) HAN Gi-in  韓国農協経済研究所, チーム長
HO Muyeol  韓国国立公州大学校, 教授
権 承九  韓国東国大学校, 教授
ZHOU Yingheng  南京農業大学, 教授
AN Yufa  中国農業大学, 教授
Project Period (FY) 2009 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥9,360,000 (Direct Cost: ¥7,200,000、Indirect Cost: ¥2,160,000)
Fiscal Year 2011: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2010: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2009: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Keywords農産物ブランド / ブランドの管理 / 日韓の比較 / ブランド評価 / ブランド・マネジメント / ブランドマネジメント手法 / ブランド管理 / 地域ブランド / 共同ブランド / ブランド階層化 / ブランド資産管理 / 農産物のブランド / 日韓比較 / 品質基準 / ブランド階層
Research Abstract

The results of this study can be summarized into the following three. First, under the retail-led distribution system of agricultural products, the branding of products can be a measure to avoid the pressure of the lower prices. Second, to ensure product quality control over brand identity, educational activities and monitoring be implemented at the farm field is very important. Third, in brand management, it is necessary to make hierarchy of brand which is combined product line and brand elements.

Report

(4 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • 2009 Annual Research Report
  • Research Products

    (23 results)

All 2012 2011 2010 2009

All Journal Article (14 results) (of which Peer Reviewed: 14 results) Presentation (6 results) Book (3 results)

  • [Journal Article] 農産物加工品のブランド化における原産地呼称保護制度の役割2012

    • Author(s)
      李哉玄・岩元泉・豊智
    • Journal Title

      農業市場研究

      Volume: 第20巻4号 Pages: 1-11

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      李哉ヒョン
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      Volume: 20 Pages: 1-11

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      斉藤修
    • Journal Title

      フードシステム研究

      Volume: 第17巻2号 Pages: 90-96

    • NAID

      130000980103

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      清野誠喜
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Published: 2009-04-01   Modified: 2016-04-21  

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