Project/Area Number |
21402031
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Sociology
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Research Institution | Rikkyo University |
Principal Investigator |
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Research Collaborator |
SONIA Livingstone ロンドンスクール・オブ・エコノミクス(LSE)大学, メディア・コミュニケーション学部, 教授
CHRIS Davies オックスフォード大学, 教育学部, 専任講師
URS Gasser ハーバード大学, 法科大学院・バークマンセンター, 所長
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Project Period (FY) |
2009 – 2011
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2011)
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Budget Amount *help |
¥14,950,000 (Direct Cost: ¥11,500,000、Indirect Cost: ¥3,450,000)
Fiscal Year 2011: ¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2010: ¥6,110,000 (Direct Cost: ¥4,700,000、Indirect Cost: ¥1,410,000)
Fiscal Year 2009: ¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
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Keywords | メディア / ソーシャルメディア / デジタル化 / グローバル化 / 若者 / エンゲージメント / エスノグラフィ / 国際比較研究 / デジタル・ネイティブ / IT / 子供・若者 / 国際比較 / オーディエンス・エンゲージメント / エスノグラフィー |
Research Abstract |
The research offers a cross-cultural comparison of the contemporary role of media in Japan, US and the UK by looking at how youths in these three countries are actively engaged in their use of media. Drawing on empirical material from the fieldwork conducted in each country, the research explores the multiple dimensions of audience engagement with media. Especially salient were issues of connectivity, digital literacy, participatory engagement, self-creation and risk. These suggest the new opportunities and risks which young people face in this global digital age.
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