A Project to establish standars for Spanish learners in Japan. In consideration of the second foreign languate at University
Project/Area Number |
21520600
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Meiji Gakuin University |
Principal Investigator |
OMORI Hiroko 明治学院大学, 教養教育センター, 教授 (60233277)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
HIROYASU Yoshimi 上智大学, 一般外国語センター, 嘱託講師 (50249067)
OCHIAI Sae 獨協大学, 国際教養学部, 非常勤講師 (40534558)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
NISHIMURA Kimiyo 上智大学, 外国語学部・イスパニア語学科, 准教授 (10365679)
PILAR Lago 獨協大学, 国際教養学部, 特任教授 (90458498)
SAITO Hanako 清泉女子大学, 文学部・スペイン語スペイン文学科, 准教授 (40338249)
YAMAMURA Hiromi 九州大学, 大学院・言語文化研究院, 教授 (90281188)
MARIA Yoldi 上智大学, 一般外国語センター, 嘱託講師 (00407371)
KIGOSHI Tsutomu 中京大学, 国際教養学部, 教授 (70510783)
|
Project Period (FY) |
2009 – 2011
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2011)
|
Budget Amount *help |
¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
|
Keywords | 言語教育 / カリキュラム研究 / スペイン語教授法 / 教授法 / 語彙研究 / 教材研究 / 高大連携 / カリキュラム / 語彙習得 / 教材作成 / 学習者のニーズ |
Research Abstract |
We have completed a survey of the motivations, learning styles, and strategies of university Spanish learners for the purpose of proposing standards for Spanish language teaching, as well as elaborating materials and activities for the classroom.
|
Report
(4 results)
Research Products
(35 results)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[Presentation] 初級レベルにおける語用論2011
Author(s)
Pilar, LAGO, 落合佐枝、大森洋子, 他
Organizer
SELE(Seminario de Linguistica espanola 2011)
Year and Date
2011-08-31
Related Report
-
[Presentation] 初級レベルにおける語用論2011
Author(s)
Pilar, LAGO, 落合佐枝、大森洋子, 他
Organizer
SELE(スペイン語学研究集会)
Place of Presentation
デュープレックスセミナーホテル茨城県守谷市御所ヶ丘4-3-1
Year and Date
2011-08-31
Related Report
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-