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A study of advertising business system and the change on advertising function from 1995 to 2010

Research Project

Project/Area Number 21530439
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionAoyama Gakuin University

Principal Investigator

KOBAYASHI Yasuhiko  青山学院大学, 名誉教授 (80082733)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) NAKAO Maiko  青山学院大学, 経営学部, 助教 (30537262)
Project Period (FY) 2009 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywordsマスメディア広告 / インターネット / 広告業 / 広告取引 / 広告ビッグクランチ / 広告の社会性 / IMC(統合マーケティングコミュニケーション) / ホリスティック認識 / 広告 / 広告会社 / デジタル時代 / ソーシャルメディア / マスメディア / ステルスマーケティング / メディア / IMC(Integrated Marketing Communication) / 人間・豊かさ・広告の効用 / 社会合意形成機能 / 広告産業
Research Abstract

Marketing was born in the United States is the beginning of the 20th century, has now changed greatly. The era of change and resource exhaustion natural environment now, or Japan in the future cope with how to market, and understood from the perspective of(ecology) ecosystem of humans and information. There is a limit to economic growth model of the 20th century, the marketing of the 21st century Renaissance movement varies with the market for humans. It will be caught a marketing literacy(wisdom read the market) to live well to do for individuals and organization(company, and not-for-profit organizations) in the era of uncertainty.

Report

(4 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • 2009 Annual Research Report
  • Research Products

    (18 results)

All 2011 2010 2009 Other

All Journal Article (10 results) Presentation (4 results) Book (4 results)

  • [Journal Article] IMC概念の変容過程に関する考察-1980年代後半から2010年までを振り返って-2011

    • Author(s)
      中尾麻衣子
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻別冊2号 Pages: 151-173

    • NAID

      110008658797

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      小林保彦
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      Volume: 第45巻別冊 Pages: 25-73

    • NAID

      110008658795

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    • Author(s)
      中尾麻衣子
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      Volume: 第45巻第2号 Pages: 295-315

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      Volume: 第45巻第2号 Pages: 177-199

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    • Author(s)
      小林保彦
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      青山経営論集

      Volume: 第45巻第1号 Pages: 97-128

    • NAID

      110008658694

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      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 45巻2号 Pages: 197-199

    • NAID

      110008506829

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    • Journal Title

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      Pages: 8-22

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      博報堂本社
    • Year and Date
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      愛知大学
    • Year and Date
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      愛知大学
    • Year and Date
      2009-11-04
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      小林保彦
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
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    • Author(s)
      小林保彦
    • Publisher
      日経広告研究所、日本経済新聞社
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  • [Book] 基礎から学べる広告の総合講座20092009

    • Author(s)
      小林保彦(日経広告研究所編)
    • Total Pages
      402
    • Publisher
      日経広告研究所/日本経済新聞社
    • Related Report
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URL: 

Published: 2009-04-01   Modified: 2016-04-21  

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