The study of writing development and faculty development in higher education focused on writing center as learning support for students
Project/Area Number |
21530806
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educaion
|
Research Institution | J. F. Oberlin University |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
INOSHITA Osamu 慶應義塾大学, 総合政策学部, 教授 (30129069)
TUCHIMOCHI Houichi 帝京大学, 総合教育センター, 教授 (00422064)
TABEI Jun 東京国際大学, 人間社会学部, 教授 (50267861)
SHIBAHARA Yosiyuki 日本橋学館大学, リベラルアーツ学部, 教授 (30327275)
|
Project Period (FY) |
2009 – 2011
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2011)
|
Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2011: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
|
Keywords | ライティング教育 / 学習支援 / 学士課程教育の質保証 / FD・SD活動 / ライティングセンター / 大学図書館 / ルーブリック / ポートフォリオ / 大学におけるライティング教育 / 評価基準(ルーブリック) / キャリア発達 / 学士課程教育質保証 / 剽窃 / 学士課程教育の再構築 / ラーニング・ポートフォリオ / 学士課程カリキュラム・マップ |
Research Abstract |
The purpose of this study is to investigate how writing center as learning environment support writing development in higher education. In many cases, WAC(Writing across the curriculum) can be managed with collaboration of faculty and staff(librarian) development. Promoting the WAC program is a key for enhancing students' writing development.
|
Report
(4 results)
Research Products
(72 results)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[Journal Article]2010
Author(s)
東北大学高等教育開発センター編(井下千以子)
-
Journal Title
大学における「学びの転換」と学士課程教育の将来(学士課程カリキュラム・マップに見る「学びの転換」と「学びの展開」-Writing Across the CurriculumとFD-)(東北大学出版会)
Related Report
-
-
-
-
[Journal Article]2009
Author(s)
東北大学高等教育開発センター編(井下千以子)
-
Journal Title
大学における「学びの転換」と言語・思考・表現(研究大学における「書く力考える力」の育成と「実践型FD」-学習観の転換・発達観の転換・デザイン観の転換-)(東北大学出版会)
Related Report
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-