• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The study of writing development and faculty development in higher education focused on writing center as learning support for students

Research Project

Project/Area Number 21530806
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Educaion
Research InstitutionJ. F. Oberlin University

Principal Investigator

INOSHITA Chiiko  桜美林大学, 心理・教育学系, 教授 (60407757)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) INOSHITA Osamu  慶應義塾大学, 総合政策学部, 教授 (30129069)
TUCHIMOCHI Houichi  帝京大学, 総合教育センター, 教授 (00422064)
TABEI Jun  東京国際大学, 人間社会学部, 教授 (50267861)
SHIBAHARA Yosiyuki  日本橋学館大学, リベラルアーツ学部, 教授 (30327275)
Project Period (FY) 2009 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2011: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywordsライティング教育 / 学習支援 / 学士課程教育の質保証 / FD・SD活動 / ライティングセンター / 大学図書館 / ルーブリック / ポートフォリオ / 大学におけるライティング教育 / 評価基準(ルーブリック) / キャリア発達 / 学士課程教育質保証 / 剽窃 / 学士課程教育の再構築 / ラーニング・ポートフォリオ / 学士課程カリキュラム・マップ
Research Abstract

The purpose of this study is to investigate how writing center as learning environment support writing development in higher education. In many cases, WAC(Writing across the curriculum) can be managed with collaboration of faculty and staff(librarian) development. Promoting the WAC program is a key for enhancing students' writing development.

Report

(4 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • 2009 Annual Research Report
  • Research Products

    (72 results)

All 2012 2011 2010 2009

All Journal Article (15 results) (of which Peer Reviewed: 4 results) Presentation (50 results) Book (7 results)

  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子・井下理、小笠原正明・米澤誠
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第33巻2号 Pages: 70-71

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] 大学1年生におけるライティングの変化(1)前期集中授業での課題の分析から2011

    • Author(s)
      柴原宜幸
    • Journal Title

      日本橋学館大学紀要

      Volume: 10号 Pages: 36-38

    • Related Report
      2011 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 体験型学習の意義と課題2011

    • Author(s)
      井下理
    • Journal Title

      IDE高等教育

      Volume: 530巻 Pages: 33-46

    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子・小笠原正明・米澤誠・井下理
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 32巻 Pages: 70-71

    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Journal Article] 大学1年生におけるライティングの変化(1):前期集中授業での課題の分析から2011

    • Author(s)
      柴原宜幸
    • Journal Title

      日本橋学館大学紀要

      Volume: 10号 Pages: 89-102

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] PISA2009調査に見る「考えて書く力」とは2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Journal Title

      桜美林大学大学教育開発センターNewsletter

      Volume: 5号 Pages: 1-1

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子、田部井潤、井下理、土持法一
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第32巻2号 Pages: 36-38

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] 教授法改善と学習支援型図書館-ラーニング・コモンズの国際的普及2010

    • Author(s)
      井下理
    • Journal Title

      教育学術新聞

      Pages: 2-2

    • Related Report
      2011 Final Research Report 2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子, 田部井潤, ほか
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 32巻 Pages: 36-38

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] 大学での学びの礎を築く「大学での学びと経験」と「ブリッジ・カレッジ」2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Journal Title

      OBIRIN TODAY 10巻

      Pages: 1-48

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article]2010

    • Author(s)
      東北大学高等教育開発センター編(井下千以子)
    • Journal Title

      大学における「学びの転換」と学士課程教育の将来(学士課程カリキュラム・マップに見る「学びの転換」と「学びの展開」-Writing Across the CurriculumとFD-)(東北大学出版会)

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開2009

    • Author(s)
      井下千以子、土持法一、長澤多代、近田政博
    • Journal Title

      大学教育学会誌

      Volume: 第31巻2号 Pages: 100-103

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開2009

    • Author(s)
      井下千以子・土持法一, ほか
    • Journal Title

      大学教育学会誌 31巻

      Pages: 100-103

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] 大学職員のキャリア発達と学生支援業務2009

    • Author(s)
      井下千以子
    • Journal Title

      桜美林シナジー 8巻

      Pages: 1-13

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      東北大学高等教育開発センター編(井下千以子)
    • Journal Title

      大学における「学びの転換」と言語・思考・表現(研究大学における「書く力考える力」の育成と「実践型FD」-学習観の転換・発達観の転換・デザイン観の転換-)(東北大学出版会)

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] 学力不足の学生に対する教育について-「学習観の転換」と「発達観の転換」2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      戸板女子短期大学FD研修会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 学力不足の学生に対する教育について-「学習観の転換」と「発達観の転換」2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      戸板女子短期大学FD研修会
    • Place of Presentation
      戸板女子短期大学(東京)(招待講演)
    • Year and Date
      2012-03-08
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「学習観の転換」と「発達観の転換」2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      旭川大学第2回FD研修会・経済学部就職委員会共催
    • Place of Presentation
      旭川
    • Year and Date
      2012-02-28
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「学習観の転換」と「発達観の転換」-2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      旭川大学第2回FD研修会・経済学部就職委員会共催
    • Place of Presentation
      旭川大学(北海道)(招待講演)
    • Year and Date
      2012-02-28
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダーズセミナー
    • Place of Presentation
      東京ガーデンパレス
    • Year and Date
      2011-12-21
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダースセミナー
    • Place of Presentation
      東京ガーデンパレス(招待講演)
    • Year and Date
      2011-12-21
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダーズセミナー
    • Place of Presentation
      福岡ガーデンパレス
    • Year and Date
      2011-11-29
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 「大学での学び」と「キャリア教育」をつなぐ-「考え抜く力」と「コミュニケーション力」の重要性-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第2回私学リーダースセミナー
    • Place of Presentation
      福岡ガーデンパレス(招待講演)
    • Year and Date
      2011-11-29
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子、井下理、田部井潤、柴原宜幸、土持法一、小笠原正明、米澤誠
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学、東京
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 知的自律と自己の発達を支援するアカデミック・キャリアガイダンス-初年次教育と入学前教育のプログラム開発を踏まえて-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学、東京
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 大学図書館の構想策定へ向けた教職協働の試み-グループインタビュー調査技法の活用を軸に-2011

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学、東京
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 大学図書館の構想策定へ向けた教職協働の試み-グループインタビュー調査技法の活用を軸に-2011

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(東京)
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 知的自律と自己の発達を支援するアカデミック・キャリアガイダンス-初年次教育と入学前教育のプログラム開発を踏まえて-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(東京)
    • Year and Date
      2011-06-05
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(3)-学士課程教育における「書く力」の共通基盤とは何か-2011

    • Author(s)
      井下千以子・小笠原正明・米澤誠・井下理・田部井潤・柴原宜幸・土持法一
    • Organizer
      大学教育学会第33回大会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(東京)
    • Year and Date
      2011-06-04
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 書くことと思考の関係-思考を育てる看護記録教育に向けて2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学看護学部FD研修会
    • Place of Presentation
      金沢
    • Year and Date
      2011-02-05
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 書くことと思考の関係-思考を育てる看護記録教育に向けて-2011

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学 看護学部 FD研修会
    • Place of Presentation
      金沢医科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2011-02-05
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 大学における書く力考える力を育む-豊かで深い学びを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      札幌医科大学FD講演
    • Place of Presentation
      札幌
    • Year and Date
      2010-12-14
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 大学における書く力考える力を育む-豊かで深い学びを目指して2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      札幌医科大学 FD講演会
    • Place of Presentation
      札幌医科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-12-14
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 「豊かで深い学び」を目指して-大学での書く力考える力を育む-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      鶴見大学歯学部 FD講演会 鶴見歯学会協賛
    • Place of Presentation
      鶴見大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-11-16
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 豊かで深い学びを目指して-大学での書く力考える力を育む-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      鶴見大学歯学部FD講演会・鶴見歯学会協賛
    • Place of Presentation
      神奈川
    • Year and Date
      2010-11-06
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 高度専門職教育における書く力考える力を育む-豊かで深く意味のある大学での学びとは-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学教員懇談会
    • Place of Presentation
      金沢
    • Year and Date
      2010-10-19
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 高度専門職教育における書く力考える力を育む-豊かで深く意味のある大学での学びとは2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      金沢医科大学 教員懇談会
    • Place of Presentation
      金沢医科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-10-19
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] The impact of a program for the first year students experien ce : On the basis of cognitive psychol ogy2010

    • Author(s)
      Inoshita, C.
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] The impact of a program for the first year students experience : On the basis of cognitive psychology2010

    • Author(s)
      Chiiko Inoshita
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] Small Group Communicatio n Practices : Instructional developme nt and environmental educational dev elopment such as 'learning commons' ar e needed for teaching and learning development2010

    • Author(s)
      Inoshita, O.
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-21
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 'Small Group Communication Practices' : Instructional development and environmental educational development such as 'learning commons' are needed for teaching and learning development.2010

    • Author(s)
      Osamu Inoshita
    • Organizer
      International Colloquium on Assessing the Impact of Educational Development Practice
    • Place of Presentation
      Dalhousie University, Canada
    • Year and Date
      2010-09-21
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 授業改善講座4図書館の教育支援を活用する2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 授業改善講座3ライティング指導をカリキュラムから考える2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 授業改善講座3 ライティング指導をカリキュラムから考える2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 授業改善講座4 図書館の教育支援を活用する2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      第59回長崎大学FD・SDサマーワークショップ
    • Place of Presentation
      長崎大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-09-06
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 知識変換型ライティングの指導に関する研究-ラーニング・ポートフォリオの「学びの根拠」の分析-2010

    • Author(s)
      井下千以子、柴原宜幸
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回総会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2010-08-23
    • Related Report
      2011 Final Research Report 2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 専門職教育における書く力考える力とは-豊かで深く意味のある学びとは-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      神戸常盤大学教員研修会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2010-07-30
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 専門職教育における書く力考える力とは-豊かで深く意味のある学びとは2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      神戸常盤大学 教員研修会
    • Place of Presentation
      神戸常盤大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-07-30
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 専門職教育における豊かな学びとは-発達論・学習論・カリキュラム論の視点から-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      昭和薬科大学FD研修会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2010-07-23
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 専門職教育における豊かな学びとは-発達論・学習論・カリキュラム論の視点から2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      昭和薬科大学 FD研修会
    • Place of Presentation
      昭和薬科大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-07-23
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子、田部井潤、井下理、柴原宜幸、土持法一
    • Organizer
      大学教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2010-06-06
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] ライティング教育とFD-書く力考える力を育む学士課程カリキュラムを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      岩手県立大学社会福祉学部教員研修会
    • Place of Presentation
      岩手県立大学(招待講演)
    • Year and Date
      2010-05-12
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 学習させる大学の構築-大学執行部と教員の役割-2010

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      IDE高等教育フォーラム
    • Place of Presentation
      一橋記念講堂
    • Year and Date
      2010-03-09
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 学習させる大学の構築-大学執行部と教員の役割-2010

    • Author(s)
      井下理
    • Organizer
      IDE高等教育フォーラム「学習させる大学」
    • Place of Presentation
      一橋記念講堂
    • Year and Date
      2010-03-09
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] カナダにおけるカリキュラム開発研究に学ぶ2010

    • Author(s)
      Harry Hubball(University of British Columbia)
    • Organizer
      第4回 桜美林大学 大学教育開発センター研究・開発部門 公開研究会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2010-02-15
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティング教育とFD-書く力考える力を育む学士課程カリキュラムを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京国際大学FD研修会
    • Place of Presentation
      埼玉
    • Year and Date
      2010-02-08
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] ライティング教育とFD-書く力考える力を育む学士課程カリキュラムを目指して-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京国際大学FD研修会
    • Place of Presentation
      東京国際大学
    • Year and Date
      2010-02-08
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] 大学における学びの礎を築く-ライティング教育とCurriculum Developmentの視点から2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京医科歯科大学教養部教員研修会
    • Place of Presentation
      千葉
    • Year and Date
      2010-02-05
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 大学における学びの礎を築く-ライティング教育とCurriculum Developmentの視点から-2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      東京医科歯科大学教養部教員研修会
    • Place of Presentation
      東京医科歯科大学
    • Year and Date
      2010-02-05
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開(2)2010

    • Author(s)
      井下千以子, 田部井潤, ほか
    • Organizer
      大学教育学会 大会ラウンドテーブル
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 名古屋大学における教育・学習支援教材の開発に学ぶ2009

    • Author(s)
      近田政博
    • Organizer
      第3回 桜美林大学 大学教育開発センター研究・開発部門 公開研究会
    • Place of Presentation
      桜美林大学
    • Year and Date
      2009-12-22
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティング教育とCurriculum Development-学びの先を見通す力-2009

    • Author(s)
      井下千以子
    • Organizer
      関西FD連絡協議会主催ワークショップ「思考し表現する学生を育てる-書くことをどう指導し、評価するか」
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-12-12
    • Related Report
      2011 Final Research Report 2009 Annual Research Report
  • [Presentation] Establishing an Academic Cornerstone through Self Exploration : An Attempt at Academic and Career Advising2009

    • Author(s)
      Inoshita, C. & Matsukubo, A.
    • Organizer
      22 nd International Conference on First Year Experience
    • Place of Presentation
      Canada
    • Year and Date
      2009-07-22
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] Establishing an Academic Cornerstone through Self Exploration : An Attempt at Academic and Career Advising2009

    • Author(s)
      Chiiko Inoshita・Akiko Matsukubo
    • Organizer
      22^<nd> International Conference on the First Year Experience
    • Place of Presentation
      Montreal(Canada)
    • Year and Date
      2009-07-22
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] ライティング教育を基点とした学習支援とFD・SD活動の展開2009

    • Author(s)
      井下千以子、田部井潤、井下理、土持法一、長澤多代、近田政博
    • Organizer
      大学教育学会
    • Place of Presentation
      首都大学東京
    • Year and Date
      2009-06-06
    • Related Report
      2011 Final Research Report 2009 Annual Research Report
  • [Book] レポート・論文の書き方2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会(印刷中)
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Book] 「入学前教育の動向と課題-ギャップタームをどう活かすか」、『初年次教育の現状と未来』2012

    • Author(s)
      井下千以子
    • Publisher
      世界思想社(印刷中)
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Book] 学生主体型授業の冒険22012

    • Author(s)
      小田隆治
    • Publisher
      ナカニシヤ出版(印刷中)
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Book] 学生主体型授業の冒険22012

    • Author(s)
      小田隆治編
    • Publisher
      ナカニシヤ出版(出版確定)
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Book] ポートフォリオが日本の大学を変える-ティーチング/ラーニング/アカデミック・ポートフォリオの活用2011

    • Author(s)
      土持法一
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      東信堂
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Book] 大学における「学びの転換」と学士課程教育の将来2010

    • Author(s)
      井下千以子
    • Total Pages
      169
    • Publisher
      東北大学出版会
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Book] 大学における「学びの転換」と言語・思考・表現2009

    • Author(s)
      井下千以子
    • Total Pages
      173
    • Publisher
      東北大学出版会
    • Related Report
      2011 Final Research Report

URL: 

Published: 2009-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi