Research on "Regional" of education in developing countries-A challenge for theorization of international policy framework-
Project/Area Number |
21653094
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Sociology of education
|
Research Institution | Waseda University |
Principal Investigator |
KURODA Kazuo 早稲田大学, アジア太平洋研究科, 教授 (70294600)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
KAMOGAWA Akiko 早稲田大学, 大学院・アジア太平洋研究科, 助教 (40386545)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
KITAMURA Yuto 名古屋大学, 大学院・国際開発研究科, 准教授 (30362221)
YAMADA Shoko 名古屋大学, 大学院・国際開発研究科, 准教授 (90377143)
HAMANO Takashi お茶の水女子大学, 大学院・人間文化創成科学研究科, 准教授 (00262288)
NISHIMURA Mikiko 国際基督教大学, 教養学部, 准教授 (20432552)
|
Project Period (FY) |
2009 – 2011
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2011)
|
Budget Amount *help |
¥3,200,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,200,000 (Direct Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2009: ¥700,000 (Direct Cost: ¥700,000)
|
Keywords | 国際教育協力 / 国際教育交流 / 国際教育連携 / 国際関係論 / 教育援助 / ユネスコ / ユニセフ / 世界銀行 / 教育政策 / 国際機関 / 教育協力 / アジア / アフリカ / リージョナルガバナンス / グローバルガバナンス / ナショナルガバナンス |
Research Abstract |
The main finding of this research is the growing importance of regional level governance of education, in which policy decision was traditionally made only in the national level, reflecting rapid political, economic, and social globalization. This research provided some implications for the actual practice and policy processes of international exchange, cooperation and linkage of education in Japan and Asian regional community through various settings of international conferences and publications.
|
Report
(4 results)
Research Products
(37 results)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[Journal Article] ミャンマー2010
Author(s)
黒田一雄
-
Journal Title
『ACTS(ASEAN Credit Transfer System)と各国の単位互換に関する調査研究』平成21年度文部科学省先導的大学改革推進経費による委託研究調査研究報告書
Pages: 173-181
Related Report
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-