• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Empirical research on secondary education reform in England from the viewpoint of School Diversity

Research Project

Project/Area Number 21730645
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Educaion
Research InstitutionNishikyushu University

Principal Investigator

AOKI Kensaku  西九州大学, 健康福祉学部, 講師 (20434251)

Project Period (FY) 2009 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2011: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2010: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2009: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords教育行政 / 教育政策 / 公教育 / 中等教育 / 学校の多様化 / イギリス / 公教育制度 / 教育プロバイダー / 宗教系学校(faith school) / 信仰学校(faith school)
Research Abstract

This study is to examine the influence caused by School Diversity with respect to maintained schools system in England. As a result of this study, three prominent features were identified. First, School Diversity became a great concern in terms of a weakening of social cohesion. Second, School Diversity allowed government and school providers to reach an agreement on what the desired system of maintained schools should be. Third, since the initiation of School Diversity, it has been increasingly visible that maintained faith schools voluntarily make a contribution to the public nature of education. In consideration of these features, the development of the secondary education reform in England was clarified.

Report

(4 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • 2009 Annual Research Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2012 2011 2010 2009

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (7 results)

  • [Journal Article] ニューレーバーによる英国中等教育改革-『学校の多様化』と社会の一体性を中心に-2012

    • Author(s)
      青木研作
    • Journal Title

      日英教育研究フォーラム

      Volume: 第15号 Pages: 27-36

    • NAID

      40019370949

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] イギリスの公教育制度と宗教に関する研究-ニューレーバーの宗教系学校に対する政策に着目して-2012

    • Author(s)
      青木研作
    • Journal Title

      比較教育学研究

      Volume: 第44号 Pages: 109-127

    • NAID

      40019179083

    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 公教育制度における「学校の多様化」がもたらす影響についての研究-ニューレーバーの中等教育改革を参考にして-2011

    • Author(s)
      青木研作
    • Organizer
      関東教育学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2011-11-13
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 公教育制度における『学校の多様化』がもたらす影響についての研究-ニューレーバーの中等教育改革を参考にして-2011

    • Author(s)
      青木研作
    • Organizer
      関東教育学会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 英国公教育制度における学校供給主体の多様性とその今日的課題2011

    • Author(s)
      青木研作
    • Organizer
      日英教育学会
    • Place of Presentation
      京都女子大学
    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
  • [Presentation] 現代英国中等教育における「学校の多様化」政策についての研究2010

    • Author(s)
      青木研作
    • Organizer
      関東教育学会
    • Place of Presentation
      聖徳大学
    • Year and Date
      2010-10-24
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 現代英国中等教育における『学校の多様化』政策についての研究2010

    • Author(s)
      青木研作
    • Organizer
      関東教育学会
    • Place of Presentation
      聖徳大学
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 公教育制度と宗教に関する一考察―現代英国の経験を中心にして―2009

    • Author(s)
      青木研作
    • Organizer
      関東教育学会
    • Place of Presentation
      国士館大学
    • Year and Date
      2009-11-01
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] 公教育制度と宗教に関する一考察-現代英国の経験を中心にして-2009

    • Author(s)
      青木研作
    • Organizer
      関東教育学会
    • Place of Presentation
      国士舘大学
    • Related Report
      2011 Final Research Report

URL: 

Published: 2009-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi