• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The study of the educational policy for the academic achievement in German-speaking area

Research Project

Project/Area Number 21730652
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Educaion
Research InstitutionKonan Women's University

Principal Investigator

ITO Mihoko  甲南女子大学, 人間科学部, 准教授 (30411846)

Project Period (FY) 2009 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2011: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2010: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywordsオーストリア / 教育スタンダード / スタンダードテスト / ドイツ語圏 / 学力向上 / オーストリアの教育 / 労作教育 / 陶冶学校
Research Abstract

This is a comparative study on the educational policies to the academic achievement in German-speaking area, especially on the implementation of the educational standards and standards-test in German, Austria and Switzerland. The most important point of this study was to show the similarities and the differences in the educational standards and standards-tests among these three countries after the cultural/theoretical/practical backgrounds.

Report

(5 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • 2009 Annual Research Report
  • Products Report
  • Research Products

    (14 results)

All 2012 2011 2010 2009

All Journal Article (7 results) (of which Peer Reviewed: 3 results) Presentation (4 results) Book (3 results)

  • [Journal Article] PISAがもたらしたオーストリアの教育の変容-ドイツ語圏の「テスト文化」に着目して-2012

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Journal Title

      甲南女子大学研究紀要

      Volume: 第48号 Pages: 84-94

    • NAID

      40019232436

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] PISAがもたらした教育の変容2012

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Journal Title

      甲南女子大学研究紀要人間科学編

      Volume: 48 Pages: 21-31

    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Journal Article] オーストリアにおける労作教育実践の歴史-陶冶学校のカリキュラムに着目して-2011

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Journal Title

      甲南女子大学研究紀要人間科学部編

      Volume: 47 Pages: 17-25

    • NAID

      40018766250

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] オーストリアの教育スタンダード導入に関する一考察―ドイツ語圏におけるPISAのインパクト―2010

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要 19

      Pages: 27-36

    • NAID

      40018996388

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 戦後オーストリアの教育実践に関する一考察―1920年代の労作教育の「伝統」―2010

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Journal Title

      甲南女子大学 研究紀要 人間科学編 46

      Pages: 1-8

    • NAID

      40017095676

    • Related Report
      2009 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] オーストリアの教育スタンダード導入に関する一考察-ドイツ語圏におけるPISAのインパクト-2009

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 第19号 Pages: 1-8

    • NAID

      40018996388

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] オーストリアの教育スタンダード導入に関する一考察-ドイツ語圏におけるPISAのインパクト-2009

    • Author(s)
      伊藤 実歩子
    • Journal Title

      教育目標・評価学会紀要

      Volume: 1 Issue: 19 Pages: 27-36

    • NAID

      40018996388

    • Related Report
      Products Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] オーストリアにおける教育スタンダードと中等教育改革2011

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      秋田大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
  • [Presentation] ドイツ語圏の学力問題-ドイツ・オーストリア・スイスの学力向上政策をめぐる動向比較-2011

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Year and Date
      2011-08-26
    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
  • [Presentation] オーストリアにおける教育スタンダード導入後の実態の検討-「テスト文化」の移入に焦点をあてて-2011

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Organizer
      日本カリキュラム学会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2011-07-16
    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
  • [Presentation] オーストリアにおける労作教育実践の歴史2010

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Place of Presentation
      国士舘大学
    • Year and Date
      2010-10-09
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Book] 戦間期オーストリアの学校改革-労作教育の理論と実践-2010

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Publisher
      東信堂
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Book] <新しい能力>は教育を変えるか-学力・リテラシー・コンピテンシー-2010

    • Author(s)
      松下佳代
    • Total Pages
      319
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Book] 戦間期オーストリアの学校改革―労作教育の理論と実践―2010

    • Author(s)
      伊藤実歩子
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      東信堂
    • Related Report
      2009 Annual Research Report

URL: 

Published: 2009-04-01   Modified: 2016-09-09  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi