• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Professional Development for Indigenous Teachers in Australia under the promotion of National Achievement Tests

Research Project

Project/Area Number 21830012
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Sociology of education
Research InstitutionHokkaido University

Principal Investigator

AOKI Maiko  Hokkaido University, 国際本部留学生センター, 講師 (10545627)

Project Period (FY) 2009 – 2010
Project Status Completed (Fiscal Year 2010)
Budget Amount *help
¥2,132,000 (Direct Cost: ¥1,640,000、Indirect Cost: ¥492,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,014,000 (Direct Cost: ¥780,000、Indirect Cost: ¥234,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,118,000 (Direct Cost: ¥860,000、Indirect Cost: ¥258,000)
Keywords教員教育 / 教員研修 / 先住民教育 / オーストラリアの教育 / 多文化国家の教育
Research Abstract

The aim of this research is to consider how Indigenous teachers' teaching abilities are improved and fostered through Professional Development (PD) in Queensland, Australia. Previous research pointed out that Indigenous teachers contribute for students both to achieve educational outcomes needed in the mainstream society and to foster their Indigenous cultural heritages and diversities. However, with the promotion of National Achievement Tests and the establishment of the national standards in the basic academic areas such as literacy and numeracy, it is emphasized that every teacher regardless of their backgrounds should have a certain levels of knowledge and abilities.

Report

(3 results)
  • 2010 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2009 Annual Research Report
  • Research Products

    (16 results)

All 2011 2010 2009 Other

All Journal Article (3 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (11 results) Book (1 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] モノコトとしての学校再考-トレス海峡島喧民にとって「異なる」モノとしての学校2011

    • Author(s)
      伊井義人、青木麻衣子
    • Journal Title

      研究談叢比較教育風俗 12号

      Pages: 143-160

    • Related Report
      2010 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] モノ・コトとしての学校再考-トレス海峡島嶼民にとって「異なる」ものとしての学校2011

    • Author(s)
      伊井義人(共著)
    • Journal Title

      研究談叢比較教育風俗

      Volume: 12 Pages: 143-160

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] 『トレス・ニュース』における学校教育の表象-モノとしての地域メディア2010

    • Author(s)
      伊井義人、青木麻衣子
    • Journal Title

      研究談叢比較教育風俗 11号

      Pages: 151-167

    • Related Report
      2010 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] オーストラリアにおけるナショナル・カリキュラム開発の背景とその影響2010

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      大洋州経済学会第40回大会
    • Place of Presentation
      お茶の水女子大学
    • Year and Date
      2010-12-17
    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Presentation] オーストラリアにおけるナショナル・カリキュラム開発の背景とその影響2010

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      大洋州経済学会第40回大会
    • Place of Presentation
      東京都・お茶の水女子大学
    • Year and Date
      2010-12-17
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] オーストラリアのリテラシー教育政策-学校教育へのインパクト2010

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      日本比較教育学会第46回大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Presentation] オーストラリアのリテラシー教育政策-学校教育へのインパクト2010

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      日本比較教育学会第46回大会
    • Place of Presentation
      兵庫県・神戸大学
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] The impact of the emphasis of literacy education on teacher training in Australia2010

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      14^<th> Congress of the World Comparative Education Society (WCCES)
    • Place of Presentation
      Bogazici University, Istanbul, Turkey
    • Year and Date
      2010-06-17
    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Presentation] The impact of the emphasis of literacy education on teacher training in Australia2010

    • Author(s)
      Maiko AOKI
    • Organizer
      14th Congress of the World Comparative Education Society (WCCES)
    • Place of Presentation
      Bogazici University, Istanbul, Turkey
    • Year and Date
      2010-06-17
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] シンポジウム・オーストラリアにおけるシネリテラシー教育とその日本社会への示唆(コメンテータ)2010

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      オーストラリア学会2010年度大会
    • Place of Presentation
      福島大学
    • Year and Date
      2010-06-13
    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Presentation] シンポジウム・オーストラリアにおけるシネリテラシー教育とその日本社会への示唆(コメンテータとして参加)2010

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      オーストラリア学会
    • Place of Presentation
      福島県・福島大学 招待講演
    • Year and Date
      2010-06-13
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 多文化国家オーストラリアにおける社会・教育・子供-社会的包摂原理としての多文化主義政策を視点として-2009

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      オセアニア教育学会第13回大会
    • Place of Presentation
      国際大学
    • Year and Date
      2009-12-12
    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Presentation] 多文化国家オーストラリアにおける社会・教育・子ども-社会的包摂原理としての多文化主義政策を視点として-2009

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      オセアニア教育学会第13回大会
    • Place of Presentation
      国際大学
    • Year and Date
      2009-12-12
    • Related Report
      2009 Annual Research Report
  • [Presentation] オーストラリアにおける初の全国共通学カテスト-結果とその影響2009

    • Author(s)
      青木麻衣子
    • Organizer
      日本比較教育学会第45回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Related Report
      2010 Final Research Report
  • [Book] オーストラリアの教育改革2011

    • Author(s)
      佐藤博志(編著)
    • Publisher
      学文社
    • Related Report
      2010 Annual Research Report 2010 Final Research Report
  • [Remarks]

    • URL

      http://hecate.general.hokudai.ac.jp/schPublic/servlet/PersonalDetail

    • Related Report
      2009 Annual Research Report

URL: 

Published: 2009-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi