• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

子どものインターネット使用に対する予防的・開発的な指導力の育成に向けて

Research Project

Project/Area Number 21K02493
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionOkayama University

Principal Investigator

三宅 幹子  岡山大学, 教育学域, 教授 (80352061)

Project Period (FY) 2024-02-26 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2023: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2022: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2021: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Keywordsインターネット / インターネットリテラシー / ネットモラル教育 / インターネット依存 / 予防教育
Outline of Research at the Start

本研究では,補助事業期間2024年度~2026年度のうち,2024年度に現職教員・教職課程在籍学生(教員志望学生)を対象に児童・生徒のインターネット使用の指導に対するエフィカシー(efficacy;効力感)(以降,「指導のエフィカシー」と表記する)を測定する「指導のエフィカシー尺度」を開発し,2025年度に当該尺度を用いて実態把握を行う。そして,2026年度には,児童・生徒のインターネット使用の指導のための資質・スキルの向上をめざして指導力育成プログラムを実施し「指導のエフィカシー尺度」を用いて効果検証を行う予定である。

URL: 

Published: 2021-04-28   Modified: 2024-06-24  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi