Project/Area Number |
22252003
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Politics
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Research Institution | The University of Tokyo |
Principal Investigator |
TAKAHARA Akio 東京大学, 大学院・法学政治学研究科, 教授 (80240993)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
GEN Zenpei 同志社大学, 大学院・グローバル・スタディーズ研究科, 教授 (00248056)
KOJIMA Kazuko 慶応義塾大学, 法学部, 准教授 (00344854)
SONODA Shigeto 東京大学, 大学院・情報学環, 教授 (10206683)
TOU Ryo 早稲田大学, 政治経済学術院, 教授 (10257743)
TAKEDA Yasuhiro 防衛大学校, 人文社会科学群, 教授 (10545817)
AOYAMA Rumi 早稲田大学, 教育総合科学学術院, 教授 (20329022)
KAMO Tomoki 慶應義塾大学, 総合政策学部, 准教授 (30365499)
MIYAKE Yasuyuki 関西学院大学, 国際学部, 教授 (50363908)
NAKAOKA Mari 常磐大学, 国際学部, 講師 (80364488)
AKO Tomoko 早稲田大学, 国際教養学術印, 准教授 (80388842)
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Research Collaborator |
BAI Zhili 北京大学, 政府管理学術院, 教授
CHEN Jiaxi 深圳大学, 管理学院当代中国研究所, 教師
LANG Xouxing 浙江大学, 公共管理学院, 教師
WANG Pu 同済大学, 文化批評研究所, 副教授
XIONG Peiyun 南開大学, 新聞学部, 副教授
DENG Ke 「南方週末」, 編集委員兼北京新聞中心・主任
ZHOU Jun 浙江大学, 公共管理学術, 准教授
CHEN Wen 深圳大学, 当代中国研究所, 准教授
BO Zhiyue シンガポール国立大学, 東アジア研究所, シニア・リサーチ・フェロー
JIA Yimeng 南開大学, 周恩来政府管理学院, 准教授
YANG Xueling 北京市首信律師事務所, 弁護士
ZHENG Shiping , 作家・社会活動家
WANG Zhenyu 中国政法大学, 公共決策研究中心, 義派弁護士事務所代表 副主任
HE Junzhi 復旦大学, 国際関係公共管理学院, 准教授
LI Hui 復旦大学, 国際関係公共管理学院, 専任講師
WANG Shikai 華東政法大学, 政治学研究所, 副研究員
WU WEI 国際伝播促進中心, メディアアドバイザー
ANAMI Yusuke 東北大学, 大学院法学研究科, 准教授 (50365003)
SATO Koichi 桜美林大学, リベラルアーツ学群, 教授 (80296409)
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Project Period (FY) |
2010 – 2012
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2012)
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Budget Amount *help |
¥38,350,000 (Direct Cost: ¥29,500,000、Indirect Cost: ¥8,850,000)
Fiscal Year 2012: ¥12,740,000 (Direct Cost: ¥9,800,000、Indirect Cost: ¥2,940,000)
Fiscal Year 2011: ¥14,170,000 (Direct Cost: ¥10,900,000、Indirect Cost: ¥3,270,000)
Fiscal Year 2010: ¥11,440,000 (Direct Cost: ¥8,800,000、Indirect Cost: ¥2,640,000)
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Keywords | 政治学 / 現代中国政治 / 地域研究 / 政治過程 / 現代中国研究 / 政策過程 |
Research Abstract |
This project analyzed the political process of reforming and establishing institutions for interest coordination in contemporary China, where supposedly reform policies were to be introduced to create a “harmonious society”. Our study has shown that spontaneous or desperate attempts at expressing interests have gained force “from below”, while the response “from above” by the Chinese Communist Party has been delayed since the Party is afraid of relativizing the absolute power that it has enjoyed so far. We could also ascertain that the proliferation of new technology such as the Chinese version of Twitter contributes to strengthening the pressure “from below”.
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