The Commercial Tactics of "Yen Hon" through the Publishing Media in the 1920s: Its formation and development.
Project/Area Number |
22520193
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Japanese literature
|
Research Institution | Tokyo Seitoku University |
Principal Investigator |
SHOJI Tatsuya 東京成徳大学, 人文学部, 教授 (60275998)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
YAMAGISHI Ikuko 日本大学, 経済学部, 准教授 (90256785)
SUDO Hiroaki 盛岡大学, 文学部, 教授 (60275584)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
NAKAZAWA Wataru 多摩大学, グローバル・スタディーズ学部, 専任講師 (20279821)
YAMAGUCHI Naotaka 二松学舎大学, 文学部, 教授 (30297741)
SUGIYAMA Kinya 金沢大学, 歴史言語文化学系, 准教授 (90547077)
HIRANO Akiko 昭和女子大学, 人間社会学部, 准教授 (10218795)
KAKENO Tuyoshi 埼玉学園大学, 人間学部, 准教授 (00453465)
|
Research Collaborator |
IZUMI Tukasa 慶應義塾大学, 日本語・日本文化教育センター, 専任講師(有期) (50611943)
MATSUNURA Ryo 駒沢女子大学, 文学部, 非常勤講師 (00265571)
|
Project Period (FY) |
2010 – 2012
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2012)
|
Budget Amount *help |
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
|
Keywords | 円本 / 全集 / 作家 / 読者 / 大衆 / 出版社 / メディア / アジア / 国家 / 日本文学 / ジャーナリズム / 出版 / 文学者 / 日本近代文学 / 出版メディア / 改造社 / 文壇 |
Research Abstract |
Our project have collected and read materials concerning to publishing and advertising activities of the collective works of "Yen Hon" throughout Japan. We next proceed to publishing the result of our research. This must promote more clear and detailed understanding of the works of "Yen Hon" and the Publishing media's tactics.
|
Report
(4 results)
Research Products
(32 results)