• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Mechanism for constructing a learning relationship in the education Service Encounter

Research Project

Project/Area Number 22530449
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionUniversity of Tsukuba

Principal Investigator

SANO Takako  筑波大学, ビジネスサイエンス系, 准教授 (10334020)

Project Period (FY) 2010 – 2012
Project Status Completed (Fiscal Year 2012)
Budget Amount *help
¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2012: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2011: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2010: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords教育サービス / サービス・エンカウンター / 相互制御関係 / 学習関係 / 経験学習 / プロセス型教育サービス / 役割期待 / 役割の遂行 / 結果品質 / 過程品質 / サービス・マーケティング / 社会的マーケティング志向 / プロフェッショナル・サービス / イデオロギー・ギャップ
Research Abstract

This study sheds light on the kind of service encounter that should be developed between teachers and students to deliver a quality education service, and how the teacher-student learning relationship should be built as a part of this. The results of the study suggest that a teacher-student learning relationship is built through the process of the teacher’s surmising and confirming the state of mind of students and repeating requests to the students for involvement in the education service, and this, in turn, can lead to the delivery of a quality education service.

Report

(4 results)
  • 2012 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2011 Annual Research Report
  • 2010 Annual Research Report
  • Research Products

    (6 results)

All 2013 2012 2011

All Journal Article (6 results) (of which Peer Reviewed: 2 results)

  • [Journal Article] 教育サービス・エンカウンターの展開と学習関係構築のメカニズム-質の高い教育サービスを実現するために-2013

    • Author(s)
      佐野享子
    • Journal Title

      Rcus Working Paper

      Volume: No.5 Pages: 55-55

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] 教育を対象としたサービス・エンカウンター研究の視座-サービスの特性を手がかりとして-2013

    • Author(s)
      佐野享子
    • Journal Title

      大学研究

      Volume: 第39号 Pages: 31-42

    • URL

      http://www.rcus.tsukuba.ac.jp/information/201306working%20paper5.pdf

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] 教育を対象としたサービス・エンカウンター研究の視座2013

    • Author(s)
      佐野享子
    • Journal Title

      大学研究

      Volume: 39 Pages: 31-42

    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Journal Article] ケース教材「学校評価委員会」による授業展開2012

    • Author(s)
      佐野享子
    • Journal Title

      月刊高校教育

      Volume: 45(1) Pages: 64-69

    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Journal Article] カリキュラム開発におけるマーケティングの論理-教育マーケティング概念発展期における所論を手がかりとして-2011

    • Author(s)
      佐野享子
    • Journal Title

      筑波大学教育学系論集

      Volume: 35(印刷中)

    • NAID

      40018740770

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 大学における教育マーケティングの特質に関する考察-サービス・マーケティングの視点に立った教育マーケティング論の分析を通じて-2011

    • Author(s)
      佐野享子
    • Journal Title

      学校経営研究

      Volume: 36(印刷中)

    • NAID

      120005678307

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
    • Peer Reviewed

URL: 

Published: 2010-11-30   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi