• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Medical Marketing and Marketing Case in Medical Institutions

Research Project

Project/Area Number 22530458
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionTokyo Keizai University

Principal Investigator

OGI NORICHIKA  東京経済大学, 経営学部, 教授 (20299358)

Project Period (FY) 2010-04-01 – 2015-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2014)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2014: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2013: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2012: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2011: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords医療機関 / マーケティング / ケース開発 / ケース
Outline of Final Research Achievements

This study is to make clear the medical marketing and the marketing cases in medical institutions. Specifically, I reviewed medical marketing and investigated the hearing to domestic and foreign medical institutions. There are some articles, some books, some presentations in the results of research.

Report

(6 results)
  • 2014 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2013 Annual Research Report
  • 2012 Annual Research Report
  • 2011 Annual Research Report
  • 2010 Annual Research Report
  • Research Products

    (7 results)

All 2014 2012 2010

All Journal Article (1 results) Presentation (1 results) Book (5 results)

  • [Journal Article] 看護管理者の視座から導出された経営・マーケティング課題と医療マーケティング研究の方向性2012

    • Author(s)
      小木紀親
    • Journal Title

      東京経大学会誌(経営学)(東京経済大学)

      Volume: 第272号 Pages: 227-240

    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 看護管理者が副院長として期待される能力とは2010

    • Author(s)
      小木紀親
    • Organizer
      日本看護管理学会 第14回全国大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Year and Date
      2010-08-21
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Book] 「ステークホルダー研究の諸問題」『戦略的マーケティングの構図』2014

    • Author(s)
      小木紀親(KMS研究会監修/堀越比呂志編著)
    • Publisher
      同文舘出版
    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Book] 「第4章 医療福祉のためのマーケティング戦略」『医療福祉の経営戦略』2014

    • Author(s)
      小木紀親 (編著書 柳在相)
    • Publisher
      中央経済社
    • Related Report
      2013 Annual Research Report
  • [Book] 『コンテクストデザイン戦略』  (執筆担当:小木紀親「第6章 ソーシャル戦略のコンテクストデザイン」)2012

    • Author(s)
      原田保・三浦俊彦・高井透 編著
    • Publisher
      芙蓉書房出版
    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Book] 『消費者市民社会と企業・消費者の役割』  (執筆担当:小木紀親「医療機関におけるマーケティング活動と消費者利益」)2012

    • Author(s)
      消費者問題研究グループ(座長 小木紀之)
    • Publisher
      中部日本教育文化会
    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Book] マーケティングEYE 第3版2010

    • Author(s)
      小木紀親
    • Total Pages
      179
    • Publisher
      中部経済新聞社
    • Related Report
      2010 Annual Research Report

URL: 

Published: 2010-08-23   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi