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Recommendation System for videos on the Internet

Research Project

Project/Area Number 22730333
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionOsaka University

Principal Investigator

WIRAWAN Dony dahana  大阪大学, 大学院・経済学研究科, 講師 (90432426)

Project Period (FY) 2010 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2011: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywordsリコメンデーション / システム / リコメンデーション・システム / 選択モデル / MCMC / リコメンデーションシステム / ベイズ統計 / 消費者異質性
Research Abstract

In this research we proposed and analyzed a choice model that utilizes two types of data, behavioral and(stated) preference data, in order to improve the accuracy of a recommendation system. We applied the model to videos viewing and preferences data of a particular video-sharing website on the internet. We found that compared with the model that used only behavioral and only preference data, the model that combined both data explained the variation of data and predicted individual decisions much better. This indicates the value of using both data in recommendation system.

Report

(3 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2012 2011 2010

All Journal Article (2 results) Presentation (6 results)

  • [Journal Article] ID付POSデータを用いた想起集合/考慮集合の推測2012

    • Author(s)
      ウィラワンドニダハナ, 中島望
    • Journal Title

      大阪大学ディスカッションペーパー

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] Investigating Variety Seeking Behavior Across Multiple Product Categories2010

    • Author(s)
      Dahana, W. D.
    • Journal Title

      Proceedings of International Workshop on Bayesian Statistics and Marketing

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] E-コマースにおける情報探索及び購買行動に関する研究2011

    • Author(s)
      ウィラワンドニダハナ, 中島望, 田中克明
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      株式会社電通
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] E-コマースにおける情報探索及び購買行動に関する研究2011

    • Author(s)
      WIRAWAN DONY DAHANA
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      株式会社電通(東京都)
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 商品アソートメントの変化が考慮集合の形成とブランド選択に及ぼす影響2011

    • Author(s)
      ウィラワンドニダハナ, 中島望, 照井伸彦
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2011-06-19
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 商品アソートメントの変化が考慮集合の形成とブランド選択に及ぼす影響2011

    • Author(s)
      WIRAWAN DONY DAHANA
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2011-06-18
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 複数製品カテゴリーにおけるバラエティシーキング行動2010

    • Author(s)
      ウィラワン・ドニ・ダハナ
    • Organizer
      マーケティングサイエンス学会
    • Place of Presentation
      電通株式会社本社(東京都)
    • Year and Date
      2010-11-28
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 複数の製品カテゴリーにおけるバラエティシーキング行動2010

    • Author(s)
      ウィラワンドニダハナ
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      株式会社電通
    • Year and Date
      2010-11-27
    • Related Report
      2011 Final Research Report

URL: 

Published: 2010-08-23   Modified: 2016-04-21  

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