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The effects of co-creation to brand relationships

Research Project

Project/Area Number 22730340
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionKomazawa University

Principal Investigator

KANNO Saori  駒澤大学, 経営学部, 准教授 (00383373)

Project Period (FY) 2010 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2010: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywordsブランド・リレーションシップ / 価値共創 / ブランド・アタッチメント / 愛着 / ブランド・マネジメント / 愛着(アタッチメント) / 地域ブランド
Research Abstract

The purpose of this study is to show that the effects of brand value co-creations to emotional brand attachment. We proposed the conceptual framework linking two types of brand co-creations(brand based co-creation and consumer based co-creation) to brand attachment. Covariance structure analyses show that both co-creations have a positive effect on brand attachment. Moreover, consumer based co-creation has a stronger effect on brand attachment than brand based co-creation, and the effect is the most in durable goods.

Report

(3 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2012 2011 Other

All Journal Article (3 results) Presentation (2 results) Book (2 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] 祭りによる地域ブランド価値共創のフレームワーク-交流する地域ブランドを目指して2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: vol.30(4) Pages: 15-29

    • NAID

      130007990303

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] ブランド・リレーションシップ概念の整理と課題2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      駒大経営研究

      Volume: vol.42(3・4) Pages: 87-113

    • NAID

      120006617350

    • Related Report
      2011 Final Research Report 2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] 祭りによる地域ブランド価値共創のフレームワーク~交流する地域ブランドを目指して~2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 第30巻 Pages: 15-29

    • NAID

      130007990303

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      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 価値共創とブランド・リレーションシップ2012

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Year and Date
      2012-05-26
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップ概念の整理と課題2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Year and Date
      2011-04-16
    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
  • [Book] 『価値共創時代のブランド・マネジメント』(共著)2011

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Total Pages
      323
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Book] 価値共創時代のブランド・マネジメント

    • Author(s)
      菅野佐織, 青木幸弘
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Remarks]

    • URL

      http://wwwelib.komazawa-u.ac.jp/

    • Related Report
      2010 Annual Research Report

URL: 

Published: 2010-08-23   Modified: 2016-04-21  

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