• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Research on Developing the Diagnostic Evaluations Focusing on Context in Sab-Sahara Africa

Research Project

Project/Area Number 22830050
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Educaion
Research InstitutionHiroshima University

Principal Investigator

UCHIDA Toyomi  広島大学, 大学院・国際協力研究科, 研究員 (00585846)

Project Period (FY) 2010 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥2,353,000 (Direct Cost: ¥1,810,000、Indirect Cost: ¥543,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,378,000 (Direct Cost: ¥1,060,000、Indirect Cost: ¥318,000)
Fiscal Year 2010: ¥975,000 (Direct Cost: ¥750,000、Indirect Cost: ¥225,000)
Keywords診断的評価 / サブ・サハラ・アフリカ / リテラシー / 弁別性 / 文化的アプローチ
Research Abstract

This research aimed to rebel the mathematical ability that pupils have acquired in Sub-Sahara Africa. To attain this purpose at primary education, the diagnostic evaluations were created considering with the context of each countries. Through the surveys which equipped these tools created in Malawi and Zambia, present condition of pupils were reveled. For example, they use unique calculation methods based on counting and they have sensitiveness of language in problem solving.

Report

(3 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2012 2011 2010 Other

All Journal Article (1 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (6 results) Book (1 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] ザンビア算数科における文章題の診断的評価法開発研究:ニューマン法の限界を超えて2011

    • Author(s)
      内田豊海
    • Journal Title

      数学教育学研究

      Volume: 17巻2号 Pages: 95-101

    • Related Report
      2011 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] マラウイ初等学校における生徒の診断的評価:算数科文章問題の解決段階に焦点を当てて2011

    • Author(s)
      内田豊海
    • Organizer
      第7回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2011-04-16
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] マラウイ初等学校における生徒の診断的評価:算数科文章問題の解決段階に焦点を当てて2011

    • Author(s)
      内田豊海
    • Organizer
      アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2011-04-16
    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] 第二言語で算数を学ぶことの困難性:ザンビアにおけるニューマン法を用いた調査より2011

    • Author(s)
      内田豊海
    • Organizer
      第33回全国数学教育学会研究発表会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2011-01-23
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Presentation] 第二言語で算数を学ぶことの困難性:ザンビアにおけるニューマン法を用いた調査より2011

    • Author(s)
      内田豊海
    • Organizer
      第33回全国数学教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Year and Date
      2011-01-23
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 途上国の教育開発における圧縮された近代化による不連続生の検証:ザンビアの教育を事例に2010

    • Author(s)
      内田豊海
    • Organizer
      第6回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2010-10-23
    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Presentation] 途上国の教育開発のいける圧縮された近代化による不連続性の検証:ザンビアの教育を事例に2010

    • Author(s)
      内田豊海
    • Organizer
      第6回アフリカ教育研究フォーラム
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2010-10-13
    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Book] ザンビア基礎教育における計算能力に関する研究:妥当性と弁別性に注目した診断的評価を通して2012

    • Author(s)
      内田豊海
    • Total Pages
      180
    • Publisher
      広島大学
    • Related Report
      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
  • [Remarks]

    • URL

      http://home.hiroshima-u.ac.jp/uchiida/SMATEC/top.html

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Remarks]

    • URL

      http://home.hiroshima-u.ac.jp/uchiida/SMATEC/top.html

    • Related Report
      2011 Annual Research Report

URL: 

Published: 2010-08-27   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi