Project/Area Number |
22K18071
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 64060:Environmental policy and social systems-related
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Research Institution | Waseda University |
Principal Investigator |
Yang Weihsiang 早稲田大学, 理工学術院(環境・エネルギー研究科・環境総合研究センター), 主任研究員 (20755938)
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Project Period (FY) |
2022-04-01 – 2024-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2023: ¥130,000 (Direct Cost: ¥100,000、Indirect Cost: ¥30,000)
Fiscal Year 2022: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
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Keywords | 電気バス / プラグインハイブリッドバス / 燃料電池バス / 適合領域 / 環境調和性 / 低炭素効果 / bus / battery electric vehicle / plug-in hybrid vehicle / fuel-cell vehicle / evaluation |
Outline of Research at the Start |
本研究は各種電動バス,特にバッテリ電気バス,プラグインハイブリッドバス,燃料電池バスの適合領域を明確にする.はじめに,各電動車両に対し,車両重量,電費・燃費性能,航続距離,最大乗車人数などの車両性能について評価し,横軸航続距離,縦軸車両総重量となる各電動車両の適合領域を明確化する.つづいて,車両導入の観点から,導入する際にバス仕業への影響,また導入後に低炭素効果などの環境調和性を評価する.以上から得られた知見をもとに,実社会への導入を前提とした上での各電動バスの適合領域を決定していく.
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Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to delineate the suitable operational domains for various types of electric drive buses, particularly battery electric buses, plug-in hybrid buses, and fuel cell buses. Initially, the study evaluates the vehicle performance metrics such as vehicle weight, energy efficiency, fuel efficiency and cruising range for each type of electric vehicle. Based on these evaluations, the study maps the suitability regions for each type of electric vehicle with the range on the horizontal axis and the gross vehicle weight on the vertical axis. Subsequently, the environmental harmony, including the low-carbon effect is assessed. Based on the insights gained from these analyses, the study aims to determine the suitable operational domains for each type of electric drive bus, considering their introduction into real-world applications.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は単一の電動車両に対する研究に留まらず、各種電動車両の走行・環境性能を総合的に評価できる研究であるため、政府の技術ロードマップの策定、自動車メーカーの技術開発、自治体やバス業者に電動車両を導入する際に根拠となるものになる。さらに、構築した方法論はバス以外の車種(例えばトラック等)でも応用できると考えている。
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