Project/Area Number |
23243068
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Social welfare and social work studies
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Research Institution | Japan College of Social Work |
Principal Investigator |
OSHIMA Iwao 日本社会事業大学, 社会福祉学部, 教授 (20194136)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
HIRAOKA Koichi お茶の水女子大学, 大学院人間文化創成科学研究科, 教授 (10181140)
KODAMA Keiko 日本社会事業大学, 社会福祉学研究科, 特任教授 (20153562)
UEMURA Hideharu 日本社会事業大学, 社会福祉学部, 特任教授 (10307978)
MINAMOTO Yuriko 明治大学, 専門職大学院ガバナンス研究科, 教授 (10468829)
YAMANO Noriko 大阪府立大学, 人間社会学部, 教授 (50342217)
FURUYA Ryuta 日本社会事業大学, 福祉マネジメント研究科, 教授 (70516343)
OCHIAI Ryota 横浜市立大学, 医学部, 准教授 (90587370)
HISHINUMA Mikio 日本社会事業大学, 社会福祉学部, 准教授 (80406347)
YOSHIDA Koji 日本社会事業大学, 社会福祉学部, 准教授 (30392450)
NIEKAWA Nobuyuki 日本社会事業大学, 社会事業研究所, 准教授 (30536181)
NAKAGOSHI Ayano 神奈川県立大学, 保健福祉学部, 助教 (30641526)
OYAMA Sakiko 日本社会事業大学, 通信教育科, 助教 (20722284)
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Research Collaborator |
SHINDO Kenta 日本社会事業大学, 大学院社会福祉学研究科
TAKANO Satoshi 日本社会事業大学, 大学院社会福祉学研究科
BAN Jina 日本社会事業大学, 大学院社会福祉学研究科
SUZUKI Machiko 日本社会事業大学, 大学院社会福祉学研究科
SONO Tamaki 株式会社シロシベ, 代表取締役 (20635106)
UNO Koji 目白大学, 人間学部, 専任講師
HIROSE Keiko 目白大学, 人間学部, 助教 (90573155)
SHIMOZONO Mihoko 帝京大学, 医療技術学部, 助教 (90632638)
URANO Yuka 日本社会事業大学, 大学院社会福祉学研究科
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2015-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2014)
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Budget Amount *help |
¥48,490,000 (Direct Cost: ¥37,300,000、Indirect Cost: ¥11,190,000)
Fiscal Year 2014: ¥11,570,000 (Direct Cost: ¥8,900,000、Indirect Cost: ¥2,670,000)
Fiscal Year 2013: ¥11,830,000 (Direct Cost: ¥9,100,000、Indirect Cost: ¥2,730,000)
Fiscal Year 2012: ¥12,610,000 (Direct Cost: ¥9,700,000、Indirect Cost: ¥2,910,000)
Fiscal Year 2011: ¥12,480,000 (Direct Cost: ¥9,600,000、Indirect Cost: ¥2,880,000)
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Keywords | プログラム評価 / 科学的根拠にもとづく実践(EBP) / 参加型評価 / リカレント教育 / フィデリティ評価 / 効果的援助要素 / 科学的根拠に基づく実践 / 実践家参加型評価 / 形成評価 / 評価ファシリテータ |
Outline of Final Research Achievements |
According to current emphasis on effective evidence-based practices (EBP) programs in social work, practitioners need to involve in daily evaluation activities and active participation in developing and improving effective program models in their own practice fields. This study attempts to develop an evidence-based and systematic practitioner participatory empowerment evaluation approach that encourages practitioners more easily and actively to involve in building effective models into EBP from our application experiences of the approach to ten programs in Japan. The approach is composed of both practitioners-friendly evaluation methods for practitioner participatory, collaborative & formative empowerment evaluation and support and education systems for the evaluation. We proposed the guidelines of the approach from our research experience.
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