Project/Area Number |
23243080
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educaion
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Research Institution | The University of Tokyo |
Principal Investigator |
KODAMA Shigeo 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (40296760)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
AKITA Kiyomi 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (00242107)
KAWANO Masami 上越教育大学, 学校教育研究科(研究院), 講師 (00539520)
OMOMO Toshiyuki 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (10201386)
TAKAHASHI Miho 東京大学, 教育学研究科(研究院), 准教授 (10549281)
MAKINO Atsushi 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (20252207)
FUJIMURA Nobuyuki 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (20270861)
HONDA Yuki 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (30334262)
KAWAMOTO Takashi 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (40137758)
HOSHIKA Ryoji 東京大学, 教育学研究科(研究院), 講師 (40418645)
HAEBARA Tomokazu 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (50156246)
MOROZUMI Akiko 東京大学, 教育学研究科(研究院), 准教授 (50376589)
SHIMOYAMA Haruhiko 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (60167450)
UESAKA Yuri 東京大学, 教育学研究科(研究院), 助教 (60610219)
ICHIKAWA Shinichi 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (70134335)
SHIRAISHI Saya 岡崎女子短期大学, 教授 (70288679)
TANAKA Satoshi 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (80265967)
NEMOTO Akira 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (90172759)
KANAMORI Osamu 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (90192541)
今井 康雄 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (50168499)
中釜 洋子 東京大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (40272489)
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2014-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2013)
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Budget Amount *help |
¥40,950,000 (Direct Cost: ¥31,500,000、Indirect Cost: ¥9,450,000)
Fiscal Year 2013: ¥13,000,000 (Direct Cost: ¥10,000,000、Indirect Cost: ¥3,000,000)
Fiscal Year 2012: ¥13,000,000 (Direct Cost: ¥10,000,000、Indirect Cost: ¥3,000,000)
Fiscal Year 2011: ¥14,950,000 (Direct Cost: ¥11,500,000、Indirect Cost: ¥3,450,000)
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Keywords | カリキュラム論 / 学力論 / イノベーション / レリバンス / 市民性 / 公共性 / シティズンシップ |
Research Abstract |
The social structure of school curriculum in Japan since 1958 has been highly regulated by the national government. The contents of the school curriculum have been discipline based and controlled by the academism and higher education. So in this structure school curriculum has been designed for educating the professional academician and doesn't have social relevance. In our research project we are inquiring the way to change this social structure of curriculum by curriculum innovation. Our vision of the innovated new curriculum is a kind of curriculum which has social relevance between school and society. In this new innovated structure school curriculum is designed for educating the mature and active citizen. The organization of our project consists of 4 units. In each units there are 4 or 5 researchers belonging to our research project.
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