Project/Area Number |
23246091
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Civil engineering project/Traffic engineering
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Research Institution | The University of Tokyo |
Principal Investigator |
HARATA Noboru 東京大学, 工学(系)研究科(研究院), 教授 (40181010)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
TAKAYAMA Jun-ichi 金沢大学, 環境デザイン学系, 教授 (90126590)
TANIGUCHI Mamoru 筑波大学, システム情報系, 教授 (00212043)
NAKAMURA Fumihiko 横浜国立大学, 大学院都市イノベーション研究院, 教授 (70217892)
HATO Eiji 東京大学, 大学院工学系研究科, 教授 (60304648)
FUJIWARA Akimasa 広島大学, 大学院国際協力研究科, 教授 (50181409)
MIZOKAMI Shoshi 熊本大学, 大学院自然科学研究科, 教授 (20135403)
MORIMOTO Akinori 宇都宮大学, 大学院工学研究科, 教授 (30239686)
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Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
SASAKI Kuniaki 山梨大学, 医学工学総合研究部, 教授 (30242837)
SASAKI Yoh 早稲田大学, 理工学術院, 教授 (00220351)
SUNAGA Daisuke 計量計画研究所, 都市交通研究室, 室長 (10419054)
TAKANO Shin-ei 北海道大学, 大学院工学研究院, 准教授 (60221355)
TAKAHASHI Katsumi 計量計画研究所, 研究部, 次長 (20419055)
TAKAMI Kiyoshi 東京大学, 大学院工学系研究科, 助教 (40305420)
DEGUCHI Atsushi 東京大学, 大学院新領域創成科学研究科, 教授 (70222148)
DOI Tsutomu 京都大学, 大学院工学研究科, 特定教授 (30388805)
MAKIMURA Kazuhiko 計量計画研究所, 企画部, 次長 (90419078)
MATSUNAKA Ryoji 京都大学, 大学院工学研究科, 准教授 (70303849)
HASHIMOTO Seiji 岡山大学, 大学院環境生命科学研究科, 准教授 (80291318)
YAMANAKA Hideo 徳島大学, ソシオテクノサイエンス研究部, 教授 (20166755)
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Project Period (FY) |
2011-11-18 – 2014-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2013)
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Budget Amount *help |
¥27,820,000 (Direct Cost: ¥21,400,000、Indirect Cost: ¥6,420,000)
Fiscal Year 2013: ¥13,650,000 (Direct Cost: ¥10,500,000、Indirect Cost: ¥3,150,000)
Fiscal Year 2012: ¥14,170,000 (Direct Cost: ¥10,900,000、Indirect Cost: ¥3,270,000)
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Keywords | 交通まちづくり / まちのビジョン / 交通行動調査 / 計画制度 / 土木計画学・交通工学 / 都市計画・建築計画 |
Research Abstract |
This research project aimed to develop new systematic planning methods for Transport-oriented Machizukuri, a value creation-oriented transport planning, from the following three aspects; (1) methods for the vision formulation and the explanation to citizens in order to facilitate the smooth process from planning to implementation; (2) techniques for the survey and the analysis that are applicable to capturing typical scenes, such as the daily life behavior of the elderly and the excursion behavior in city centers; and (3) institutional and non-institutional frameworks for planning, consensus building, implementation and human resource development.
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