Project/Area Number |
23252009
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Business administration
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Research Institution | Kanto Gakuin University |
Principal Investigator |
sei shoichiro 関東学院大学, 経済学部, 教授 (80171312)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
中川 洋一郎 中央大学, 経済学部, 教授 (00164145)
野村 俊郎 鹿児島県立短期大学, 第二部商経学科, 教授 (00218364)
遠山 恭司 立教大学, 経済学部, 准教授 (20270233)
青木 克生 明治大学, 経営学部, 准教授 (20318893)
林 松国 小樽商科大学, 商学部, 准教授 (20584345)
田村 豊 愛知東邦大学, 経営学部, 教授 (40340400)
中山 健一郎 札幌大学, 地域共創学群, 教授 (50285227)
兼村 智也 松本大学, 総合経営学部, 教授 (70367548)
小林 英夫 早稲田大学, アジア太平洋研究科, 名誉教授 (80052546)
山崎 修嗣 広島大学, 総合科学研究科, 准教授 (80239938)
伊藤 誠悟 武蔵大学, 経済学部, 准教授 (80612275)
黒瀬 直宏 嘉悦大学, ビジネス創造学部, 教授 (90288572)
富野 貴弘 明治大学, 商学部, 教授 (90366899)
西岡 正 兵庫県立大学, 経営研究科, 教授 (90369116)
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2016-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2016)
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Budget Amount *help |
¥35,360,000 (Direct Cost: ¥27,200,000、Indirect Cost: ¥8,160,000)
Fiscal Year 2015: ¥8,840,000 (Direct Cost: ¥6,800,000、Indirect Cost: ¥2,040,000)
Fiscal Year 2014: ¥8,840,000 (Direct Cost: ¥6,800,000、Indirect Cost: ¥2,040,000)
Fiscal Year 2013: ¥8,840,000 (Direct Cost: ¥6,800,000、Indirect Cost: ¥2,040,000)
Fiscal Year 2012: ¥8,840,000 (Direct Cost: ¥6,800,000、Indirect Cost: ¥2,040,000)
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Keywords | 自動車・同部品工業 / 系列・下請企業 / 中小企業 / グローバル調達 / サプライチェーンマネージメント / 労働慣行と工場現場 / 新興国の経済発展 / リーマンショック後の構造転換 / 自動車・同部品産業 / グローバル化 / 生産・開発の現地化 / 中小企業の海外進出 / 1次・2次・3次サプライヤー / 製造業の空洞化 / 日本的生産方式 / 資材・部品調達 / 系列・下請け関係 / 海外現地生産と空洞化 / 日本的生産方式の意義 / 新興国の経済成長 / サプライヤーシステム / 新興国の産業基盤 / 国内産業の空洞化 / 自動車産業 / 自動車用資材・部品産業 / 製品開発 / 生産技術 / 技術移転 / 中小企業(製造業) / 産業の空洞化 |
Outline of Final Research Achievements |
A supply system in overseas production of the Japanese automobile industry was converted into direct supply at the sites taking Riemann shock as an opportunity.The grown-up tempo of the overseas production of the parts manufacturer easily exceeded automobile company.New "affiliate of Japanese descend" is being formed into huge combination of automobile company and a parts manufacturer in foreign countries. On the other hand the auto parts shipping amount in Japan hangs over peaking in 2007, and the management of a small-to-midium-sized parts manufacturer is severe. The international competitiveness of automotive supplier industry is supported by the height of this QCD management standard. and this is the condition to support affiliates formation of Japanese descent and the high grown rate in the overseas production. But in the country the burden to maintain QCD management standard causes management difficulty . Fundamental conversion of conventional purchasing policy is needed/
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