A Study of the Educational Reform in Russia post USSR.
Project/Area Number |
23252011
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Educaion
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Research Institution | Tsuru University |
Principal Investigator |
FUKUTA Seiji 都留文科大学, 文学部, 教授 (30128631)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
遠藤 忠 宇都宮共和大学, シティライフ学部, 教授 (10104118)
岩崎 正吾 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 教授 (30203368)
澤野 由紀子 聖心女子大学, 文学部, 教授 (40280515)
嶺井 明子 筑波大学, 人間総合科学研究科(系), 教授 (80209840)
関 啓子 一橋大学, 社会(科)学研究科, 教授 (20107155)
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2014-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2013)
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Budget Amount *help |
¥35,100,000 (Direct Cost: ¥27,000,000、Indirect Cost: ¥8,100,000)
Fiscal Year 2013: ¥6,890,000 (Direct Cost: ¥5,300,000、Indirect Cost: ¥1,590,000)
Fiscal Year 2012: ¥12,870,000 (Direct Cost: ¥9,900,000、Indirect Cost: ¥2,970,000)
Fiscal Year 2011: ¥15,340,000 (Direct Cost: ¥11,800,000、Indirect Cost: ¥3,540,000)
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Keywords | 教育行政 / 教育制度 / ボローニャ・プロセス / 全国統一試験 / カリキュラム改革 / グローバリズム / 校外教育施設 / 教育史 / 学校教育 / 学力論 / 教育政策 / 多文化教育 / ロシア / グローバル化 / ボローニャ・プロセス |
Research Abstract |
We researched the educational reform in the Russian Federation, post the Soviet Russia. We analised the anti-Russian culture and devolution without central government after 1991. But we can identify back-rush movement to Russian culture and political centralism for fifteen years, and neo-liberalism like USA and UK. New Federal Education Law is the good example.
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Report
(4 results)
Research Products
(17 results)