Project/Area Number |
23320083
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Linguistics
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Research Institution | Niigata University of Rehabilitation (2014) Toyohashi University of Technology (2011-2013) |
Principal Investigator |
UJIHIRA Akira 新潟リハビリテーション大学, 医療学部, 客員教授 (10334012)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
UED Isao 大阪大学, 言語文化研究科(研究院), 教授 (50176583)
MORI Koichi 国立障害者リハビリテーションセンター(研究所), 部長 (60157857)
KENJO Masamutsu 福岡教育大学, 教育学部, 教授 (30279591)
KAWAI Norimune 広島大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (20467757)
SAKATA Yoshimasa 国立障害者リハビリテーションセンター(研究所), 教官 (20616461)
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Research Collaborator |
OTA Takahisa 豊橋技術科学大学, 知識情報工学系, 研究員
WAKI Toyoaki 元京都市小学校, 教員(ことばの教室)
HOWELL Peter ロンドン大学(UCL), 心理言語科学研究科, 教授
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2015-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2014)
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Budget Amount *help |
¥16,640,000 (Direct Cost: ¥12,800,000、Indirect Cost: ¥3,840,000)
Fiscal Year 2014: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2013: ¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2012: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2011: ¥7,020,000 (Direct Cost: ¥5,400,000、Indirect Cost: ¥1,620,000)
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Keywords | 吃音 / 吃的非流暢性 / 機能性構音障害 / 言語の普遍性 / 言語の個別性 / 音韻素性 / 非線状音韻論 / CALMSモデル / 発話の非流暢性 / 作動記憶 / 吃音問題の個人差 / Lidcombeプログラム / コミュニケーションの困難度 / エフド・ヤイリ博士 / 吃音者と非吃音者 / プロセス分析 / 脳活動のパターン / 直接的言語指導 / CALMSモデル / 幼児吃音と吃的非流暢性 / 日本語と英語の吃音 / 構音障害の評価表 / 吃音の診断基準 / rohtacism / 脳部位の活性化パタン / 他の障害を併せ持つ吃音 / 吃音の音声学的側面 / 構音障害 / アセスメントモデル / セラピーモデル / 日英母語の幼児吃音 / CALMSモデル / 3経路仮説 |
Outline of Final Research Achievements |
There were findings on difference between stutterers and nonstutterers. The first was laryngeal controles on breath.Stutterers'were unstable.The second was the brain activation which suggested that stutterers could not read syllable sequences efficiently.The third was what diagnostic guidelines for children's stuttering are different between Japanese and English. As for the treatment,the direct method was checked,and CALMS model was introduced and examined.We framed the model of assessment and therapy with the fruits of previous studies and this research.Phonological features and the theory of nonliner phonology was brought in the analysis of the functional misarticulation,and a course of the therapy came to light.
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