Project/Area Number |
23330185
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Social welfare and social work studies
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Research Institution | Nihon Fukushi University |
Principal Investigator |
HARADA Masaki 日本福祉大学, 社会福祉学部, 教授 (40287793)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
IWAMA Nobuyuki 大阪市立大学, 生活科学研究科, 教授 (00285298)
UENOYA Kayoko 同志社大学, 社会学部, 教授 (40123583)
ONO Tatsuya 大阪府立大学, 人間社会学部, 准教授 (30320419)
KOMATSU Risako 日本福祉大学, 社会福祉学部, 教授 (40301618)
SUWA Toru 日本大学, 文理学部, 教授 (40707931)
TOKORO Megumi 佛教大学, 社会福祉学部, 准教授 (00411281)
NAKASHIMA Osamu 文京学院大学, 人間学部, 准教授 (80305284)
NAGATA Yu 同志社大学, 社会学部, 准教授 (90339599)
HISHINUMA Mikio 日本社会事業大学, 社会福祉学部, 准教授 (80406347)
HIRANO Takayuki 日本福祉大学, 社会福祉学部, 教授 (70183580)
FUJII Hiroshi 神戸学院大学, 総合リハビリテーション学部, 教授 (60336815)
MATSUNOHANA Katufumi 桃山学院大学, 社会学部, 教授 (90280247)
MIYASHIRO Takashi 法政大学, 現代福祉学部, 教授 (70276864)
YAMAMOTO Mika 東洋大学, ライフデザイン学部, 准教授 (80383363)
和気 康太 明治学院大学, 社会学部, 教授 (50257060)
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Research Collaborator |
OHBAYASHI Yumiko 日本福祉大学, 福祉経営学部, 助教 (50737947)
KOMATSUO Kyoko 日本福祉大学, 福祉経営学部, 助教 (20587117)
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2015-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2014)
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Budget Amount *help |
¥19,110,000 (Direct Cost: ¥14,700,000、Indirect Cost: ¥4,410,000)
Fiscal Year 2014: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2013: ¥5,330,000 (Direct Cost: ¥4,100,000、Indirect Cost: ¥1,230,000)
Fiscal Year 2012: ¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2011: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
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Keywords | 地域福祉 / 地域福祉教育 / 社会福祉士教育 / ソーシャルワーク教育 / 福祉教育 / 地域福祉の理論と方法 / 社会福祉士 / インストラクション / コミュニティソーシャルワーク / ソーシャルワーク |
Outline of Final Research Achievements |
Today, social security system I is said to community welfare is mainstreaming. On the go trained social worker, how education to the community welfare is an important theme. In this study group, ① status quo investigation, ② lectures, exercises and practical training, was to clear the multilateral the current situation and challenges, such as system of ③ lifelong training. Based on the knowledge on educational technology that instruction in that, to extract the "30 items" as a necessary teaching content, we tried to examine the educational content.
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