Project/Area Number |
23390501
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Clinical nursing
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Research Institution | Osaka University |
Principal Investigator |
SETO NATSUKO 大阪大学, 医学(系)研究科(研究院), 准教授 (60512069)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
SHIMIZU YASUKO 大阪大学, 大学院医学系研究科, 教授 (50252705)
MASAKI HARUE 千葉大学, 看護学研究科, 教授 (90190339)
ISHII HIDETOKI 名古屋大学, 教育学研究科, 教授 (30342934)
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Research Collaborator |
柏本 佐智子 NTT西日本大阪病院
肥後 直子 京都府立医科大学, 附属病院
水野 美華 原内科クリニック
森 小律恵 日本看護協会, 看護研修学校
安仲 恵 (公益財団法人)天理よろづ相談所病院
山地 陽子 東京新宿メディカルセンター
松永 京子 産業医科大学, 病院
大倉 瑞代 京都大学, 医学部附属病院
畑中 あかね 大阪医科大学, 看護学部
森 加苗愛 千葉大学, 大学院看護学研究科
古山 景子 日本医科大学, 付属病院
吉田 多紀 独立行政法人地域医療機能推進機構, 本部
中山 法子 公益財団法人田附興風会医学研究所, 北野病院
佐田 佳子 岡山県立大学, 認定看護師教育センター
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2016-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2015)
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Budget Amount *help |
¥11,570,000 (Direct Cost: ¥8,900,000、Indirect Cost: ¥2,670,000)
Fiscal Year 2015: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2014: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2012: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2011: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
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Keywords | 糖尿病 / 実践能力 / 評価 / 実戦能力 / 糖尿病看護 / 看護学 / 育成プログラム |
Outline of Final Research Achievements |
In a previous study, we created an evaluation index for competency in nursing care for diabetic patients. In this study, we compared the self-assessed practical abilities of diabetes care nurses based on years of experience to prepare for a continuing educational program for diabetes care nursing. We examined the consistency of data with cluster analysis results, we developed a Continuing education program consisting of a brush-up course and a management course Based on the factor characteristics, a brush-up course was established for nurses with more than 1 year and less than 10 years of experience. As a result of discussions during the expert meeting, regarding the order and content and ways to conduct the program, a “system to deliver a Continuing education program for practical competency of diabetes care nurses (provisional version)” was created. We modified the program by implementing and evaluating it at several facilities.
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