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A study of store choice model considering the effects of retail promotion.

Research Project

Project/Area Number 23530535
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionChiba University

Principal Investigator

SATO Eisaku  千葉大学, 人文社会科学研究科(系), 教授 (10366940)

Project Period (FY) 2011 – 2013
Project Status Completed (Fiscal Year 2013)
Budget Amount *help
¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2013: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2012: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2011: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Keywords購買行動 / 店舗選択行動 / 店舗選択モデル / 訪店行動 / 客数変動
Research Abstract

This study's contribution to the literature on store choice behavior model is twofold. The author first review the store choice models and present the problems with these models and clarify the research topics. Second, the author proposed a store choice model that incorporates the heterogeneous consideration sets.

Report

(4 results)
  • 2013 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2012 Research-status Report
  • 2011 Research-status Report
  • Research Products

    (5 results)

All 2014 2013 Other

All Journal Article (1 results) Presentation (4 results)

  • [Journal Article] 消費者の店舗選択行動研究および複数店舗利用行動研究の整理と展望2013

    • Author(s)
      佐藤栄作
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 第44巻、第6号 Pages: 44-60

    • NAID

      40019673507

    • Related Report
      2013 Final Research Report 2012 Research-status Report
  • [Presentation] ファッションECサイトにおける購買行動の研究―SHOP選択における考慮集合形成メカニズムの研究を中心として―2014

    • Author(s)
      佐藤栄作・中村博・里村卓也・野際大介
    • Organizer
      経営科学系研究部会連合協議会主催平成25年度データ解析コンペティション成果報告会
    • Place of Presentation
      NTTデータ(株)豊洲センタービル
    • Year and Date
      2014-03-27
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] ファッションECサイトにおける購買行動の研究2014

    • Author(s)
      佐藤栄作・中村博・里村卓也・野際大介
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会消費者・市場反応の科学的研究部会・早稲田大学マーケティング・コミュニケーション研究所CRM研究会共催平成25年度データ解析コンペティション合同部会
    • Place of Presentation
      中央大学後楽園キャンパス
    • Year and Date
      2014-03-07
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] ファッションECサイトにおける購買行動の研究

    • Author(s)
      佐藤栄作(研究代表者・千葉大学)、中村博(中央大学)、里村卓也(慶応大学)、野際大介(名古屋大学大学院)
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会消費者・市場反応の科学的研究部会・早稲田大学マーケティング・コミュニケーション研究所CRM研究会 共催 平成25年度データ解析コンペティション合同部会
    • Place of Presentation
      中央大学後楽園キャンパス(文京区)
    • Related Report
      2013 Annual Research Report
  • [Presentation] ファッションECサイトにおける購買行動の研究―SHOP選択における考慮集合形成メカニズムの研究を中心として―

    • Author(s)
      佐藤栄作(研究代表者・千葉大学)、中村博(中央大学)、里村卓也(慶応大学)、野際大介(名古屋大学大学院)
    • Organizer
      経営科学系研究部会連合協議会主催 平成25年度データ解析コンペティション成果報告会
    • Place of Presentation
      NTTデータ(株)豊洲センタービル(江東区)
    • Related Report
      2013 Annual Research Report

URL: 

Published: 2011-08-05   Modified: 2019-07-29  

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