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Practical studies about social media marketing

Research Project

Project/Area Number 23730402
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionTokyo Metropolitan University

Principal Investigator

MIZUKOSHI KOSUKE  首都大学東京, 社会(科)学研究科, 准教授 (60404951)

Project Period (FY) 2011-04-28 – 2015-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2014)
Budget Amount *help
¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2014: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2013: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2012: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2011: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywordsソーシャルメディア / ブランドコミュニティ / 実践論 / マーケティング / 実践 / 本質直観
Outline of Final Research Achievements

This study indicated the importance of practice view to search for social media marketing. In practical view, we need to focus on the daily life which people cope with. Social media communication which recent marketing studies have focused on is really a part of the daily life, people include in firms cope with the local rules, people change it unconsciously. Possibilities of social media marketing are focusing on these daily life, finding the local rules, and trying to change these rules.

Report

(5 results)
  • 2014 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2013 Research-status Report
  • 2012 Research-status Report
  • 2011 Research-status Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article (4 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (2 results) Book (3 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] 事例研究の実践論的理解 科学はマーケティングか再訪2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      日本情報経営学会誌

      Volume: 第34巻第2号 Pages: 111-123

    • Related Report
      2014 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 新しいブランドコミュニティとしてのソーシャルメディア コミュニティ・マネジャーの可能性2012

    • Author(s)
      水越康介、他
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第126号 Pages: 64-83

    • NAID

      130007965989

    • Related Report
      2012 Research-status Report
  • [Journal Article] リードユーザー研究とネットコミュニティ2012

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      open journal of marketing

      Volume: 2012.2 Pages: 1-8

    • NAID

      120005673202

    • Related Report
      2012 Research-status Report
  • [Journal Article] ユーザー起動型製品開発の可能性 スチューデント・イノベーション・カレッジ20122012

    • Author(s)
      水越康介
    • Journal Title

      open journal of marketing

      Volume: 2012.6 Pages: 1-40

    • NAID

      120005673203

    • Related Report
      2012 Research-status Report
  • [Presentation] マーケティング論におけるSAP(strategy as practice)研究の可能性2011

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      明治大学
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      2011 Research-status Report
  • [Presentation] ブランドコミュニティ論から捉えるソーシャルメディアの可能性

    • Author(s)
      水越康介
    • Organizer
      消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      法政大学
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  • [Book] 本質直観のすすめ。2014

    • Author(s)
      水越康介
    • Total Pages
      251
    • Publisher
      東洋経済新報社
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  • [Book] ネット・リテラシー ソーシャルメディア利用の規定因2013

    • Author(s)
      西川英彦・岸谷和広・水越康介・金雲鎬
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      白桃書房
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  • [Book] マーケティング・リフレーミング2012

    • Author(s)
      栗木契・水越康介・吉田満梨
    • Publisher
      有斐閣
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  • [Remarks] ビジネスインサイトを捉える本質検証型思考 新しいマーケティング・リサーチの基本的アイデア

    • URL

      http://www.mizkos.jp/ojm2013-3.pdf

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Published: 2011-08-05   Modified: 2019-07-29  

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