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Empirical Analysis on the Influence of Pricing on Consumer's Reference Price

Research Project

Project/Area Number 23730409
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionSenshu University

Principal Investigator

OKUSE Yoshiyuki  専修大学, 商学部, 教授 (30312440)

Project Period (FY) 2011 – 2012
Project Status Completed (Fiscal Year 2012)
Budget Amount *help
¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2012: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2011: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords消費者行動 / 参照価格 / マーケティング / 市場調査 / 商学 / 価格設定
Research Abstract

In this research project, it was attempted to arrange various reference price concepts which were referred in existent pricing researches. Also, a questionnaire survey was conducted to clarify which of reference prices were used by consumers.

Report

(3 results)
  • 2012 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2011 Research-status Report
  • Research Products

    (15 results)

All 2012 2011 Other

All Journal Article (2 results) Presentation (9 results) Book (2 results) Remarks (2 results)

  • [Journal Article] 価格を決めない価格戦略-「ペイ・ワット・ユー・ウォント」方式に関する考察-2012

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル

      Volume: 第126号 Pages: 20-36

    • NAID

      130007966016

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] 価格を決めない価格戦略~「ペイ・ワット・ユー・ウォント」方式に関する考察~2012

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 126 Pages: 20-36

    • NAID

      130007966016

    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Presentation] 解釈レベル理論と消費者行動の国際比較2012

    • Author(s)
      阿部周造、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第44回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2012-06-03
    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Presentation] ポイントの送客効果-二段階ブランド選択モデルによる分析-2011

    • Author(s)
      守口剛、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール
    • Year and Date
      2011-12-03
    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Presentation] 二段階ブランド選択モデルによるポイントの送客効果の分析2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会ポイント・マーケティング研究部会
    • Place of Presentation
      カルチュア・コンビニエンス・クラブ本社
    • Year and Date
      2011-11-24
    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Presentation] 計量モデルにおける参照価格の操作化に関する考察2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第89回全国研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2011-06-19
    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Presentation] 参照価格関連概念に関するレビュー2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 消費者行動の学際的研究部会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2011-06-03
    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Presentation] 参照価格関連概念に関するレビュー2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会「消費者行動の学際的研究」部会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Related Report
      2011 Research-status Report
  • [Presentation] 計量モデルにおける参照価格の操作化に関する考察2011

    • Author(s)
      奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第89回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Related Report
      2011 Research-status Report
  • [Presentation] 二段階ブランド選択モデルによるポイントの集客効果の分析2011

    • Author(s)
      守口剛、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会「ポイント・マーケティング」研究部会
    • Place of Presentation
      (株)カルチュア・コンビニエンス・クラブ会議室
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  • [Presentation] ポイントの送客効果-二段階ブランド選択モデルによる分析-2011

    • Author(s)
      守口剛、奥瀬喜之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会
    • Place of Presentation
      (株)電通ホール
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  • [Book] 経済・経営・商学のための実践的データ分析入門2012

    • Author(s)
      奥瀬喜之、久保山哲二
    • Publisher
      講談社
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  • [Book] 経済・経営・商学のための実践データ分析2012

    • Author(s)
      奥瀬喜之、久保山哲二
    • Total Pages
      131
    • Publisher
      講談社
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      2011 Research-status Report
  • [Remarks] 公開シンポジウム報告 阿部周造、奥瀬喜之(2012)「解釈レベル、長期志向、不確実性回避の国際比較」早稲田大学消費者行動研究所公開シンポジウム「解釈レベル理論を用いた消費者行動研究~国際比較を中心として~」2012年 9 月 29 日 早稲田大学

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  • [Remarks] 奥瀬喜之(2011)「消費者行動を考慮した価格設定のすすめ」神奈川新聞 2011 年7月5日 第6面

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      2012 Final Research Report

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Published: 2011-08-05   Modified: 2019-07-29  

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