• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on school autonomy to secure primary language education for language minorities

Research Project

Project/Area Number 23730757
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Educaion
Research InstitutionOsaka City University

Principal Investigator

TAKIZAWA Jun  大阪市立大学, 大学院文学研究科, 准教授 (20314718)

Project Period (FY) 2011 – 2013
Project Status Completed (Fiscal Year 2013)
Budget Amount *help
¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2013: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2012: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords教員確保のネットワーク / 校長の専門的指導性 / 学校経営の外部環境 / 地域開発と学校 / 言語マイノリティ / 第一言語教育 / 学校の自律性 / チャーター・スクールーター・スクール / 双方向イマージョン・プログラム / 効果的な学校 / チャーター・スクール
Research Abstract

The purpose of this research is to clarify the relation between school autonomy and actors (parents, school district, professional organizations, etc.) to implement Two-way immersion(TWI) programs effectively.
The findings are follows: (1) it is not difficult to hire good bilingual teachers in California because many good bilingual teachers want to work at a few TWI schools and there is professional organization for teacher training.(2) Professional leadership of principal to convince parents of the meaning and effectiveness of TWI for language minorities is very important to implement it at public schools which are managed by school districts and are less autonomy than charter schools and alternative schools.

Report

(4 results)
  • 2013 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2012 Research-status Report
  • 2011 Research-status Report
  • Research Products

    (6 results)

All 2013 2012 2011 Other

All Journal Article (4 results) (of which Peer Reviewed: 4 results) Presentation (2 results)

  • [Journal Article] 双方向イマージョン・プログラムを実施するチャーター・スクール : アカウンタビリティとバイリンガリズムを両立した意義とその要因2013

    • Author(s)
      滝沢潤
    • Journal Title

      人文研究

      Volume: 第64巻 Pages: 77-93

    • Related Report
      2013 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 双方向イマージョン・プログラムを実施するチャーター・スクール : アカウンタビリティとバイリンガリズムを両立した意義とその要因2013

    • Author(s)
      滝沢 潤
    • Journal Title

      人文研究

      Volume: 64 Pages: 77-93

    • Related Report
      2013 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 双方向イマージョン・プログラムを実施するチャーター・スクールーアカウンタビリティとバイリンガリズムを両立した意義とその要因ー2013

    • Author(s)
      滝沢 潤
    • Journal Title

      人文研究

      Volume: 第64巻 Pages: 77-93

    • Related Report
      2012 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] アカウンタビリティ政策下における双方向イマージョン・プログラムの成果と学校評価の課題-カリフォルニア州を事例として-2011

    • Author(s)
      滝沢潤
    • Journal Title

      教育行政学研究(西日本教育行政学会)

      Volume: 第32号 Pages: 27-34

    • NAID

      40018978685

    • Related Report
      2013 Final Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] カリフォルニア州における保護者の学校選択に基づく言語マイノリティの教育保障2012

    • Author(s)
      滝沢潤
    • Organizer
      日本教育行政学会第47回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2012-10-27
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] カリフォルニア州における保護者の学校選択に基づく言語マイノリティの教育保障

    • Author(s)
      滝沢 潤
    • Organizer
      日本教育行政学会第47回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Related Report
      2012 Research-status Report

URL: 

Published: 2011-08-05   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi