• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Analysis of Standards-Based Education Reform in United States of America

Research Project

Project/Area Number 23730768
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Educaion
Research InstitutionNihon University

Principal Investigator

NAGAMINE Kosaku  日本大学, 国際関係学部, 助教 (30421150)

Project Period (FY) 2011 – 2013
Project Status Completed (Fiscal Year 2013)
Budget Amount *help
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2013: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2012: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2011: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywordsアメリカ / 教育学 / 教育財政 / アカウンタビリティ / スタンダード / 教育改革 / コミュニティ
Research Abstract

This research considered the impact to the education system and education finance structure through Standards-Based Reform that has drived education reform in United States nowadays. Standards-Based Reform is the policy for improvemnts of education quality by that federal and state govorment set the common curriculum or education goal, and require accountablity.
This reasearch show that Standards-Based Reform makes clear to the state. The state have the educational responsiblity. Even though federal govorment and states has begun conectting the policy each other, fundamental education finance structure didn't change, thus for the implmenntation of federal education policy state and local school district still have important role in education system.

Report

(4 results)
  • 2013 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2012 Research-status Report
  • 2011 Research-status Report
  • Research Products

    (11 results)

All 2013 2012 2011

All Journal Article (1 results) Presentation (6 results) Book (4 results)

  • [Journal Article] アメリカの教育政策動向2012

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Journal Title

      日本教育政策学会紀要

      Volume: 19巻 Pages: 188-194

    • Related Report
      2013 Final Research Report 2011 Research-status Report
  • [Presentation] 『スタンダードに基づく改革』による教育行政機関の変容―ケンタッキー州を事例に―2013

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Organizer
      日本教育学会第72回大会
    • Year and Date
      2013-08-29
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 「スタンダードに基づく改革」による教育行政機関の変容: ケンタッキー州を事例に2013

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      一橋大学
    • Related Report
      2013 Annual Research Report
  • [Presentation] アメリカ・初等中等教育法(ESEA)におけるコミュニティコントロールに関する研究2011

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Organizer
      日本教育行政学会第46回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2011-10-08
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 米国オバマ政権下のRTTT(Race to the Top)政策の分析―テネシー州の『First to the Top』政策を事例に―2011

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Organizer
      日本教育行政学会第70回大会
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Year and Date
      2011-08-26
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Presentation] 米国オバマ政権下のRTTT(Race to the Top)政策の分析―テネシー州の「First to the Top」政策を事例に―2011

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Organizer
      日本教育学会第70回大会
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Related Report
      2011 Research-status Report
  • [Presentation] アメリカ・初等中等教育法(ESEA)におけるコミュニティコントロールに関する研究2011

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Organizer
      日本教育行政学会第46回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Related Report
      2011 Research-status Report
  • [Book] 第5章 テネシー州におけるテスト政策の展開, アメリカ教育改革の最前線(北野秋男・吉良直・大桃敏行編)2013

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Publisher
      学術出版会
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Book] 7 アメリカ型福祉国家における連帯の問題, 福祉国家と教育(広田照幸・橋本伸也・岩下誠)2013

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Publisher
      昭和堂
    • Related Report
      2013 Final Research Report
  • [Book] 広田照幸・橋本伸也・岩下誠『福祉国家と教育』「7 アメリカ型福祉国家における連帯の問題」2013

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Total Pages
      331
    • Publisher
      昭和堂
    • Related Report
      2013 Annual Research Report
  • [Book] 北野秋男・吉良直・大桃敏行編『アメリカ教育改革の最前線』「第5章 テネシー州におけるテスト政策の展開」2012

    • Author(s)
      長嶺宏作
    • Total Pages
      285
    • Publisher
      学術出版会
    • Related Report
      2012 Research-status Report

URL: 

Published: 2011-08-05   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi