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An international comparative study on methods of creation and communication of an agricultural products' regional brand identity

Research Project

Project/Area Number 23780236
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Agro-economics
Research InstitutionNayoro City University

Principal Investigator

SHIMIZUIKE Yoshiharu  名寄市立大学, 保健福祉学部, 講師 (30545215)

Project Period (FY) 2011 – 2012
Project Status Completed (Fiscal Year 2012)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2012: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2011: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Keywordsブランド / アイデンティティ / ブランド・エクイティ / 地域ブランド / 農産物 / 地域自然公園 / フランス / 北海道 / ブランド・アイデンティティ / 原産地呼称管理制度 / ブルゴーニュ / モルヴァン
Research Abstract

A regional brand certification system which clarifies a place brand identity, as compared with other systems which do not so, has a higher possibility of making consumers recognize typicity of local foods more clearly by guaranteeing harmonyof a place brand identity and a local food’s brand concept. This study positively assesses effects of the French Regional Natural Park System, which has a process of creating a place brand identity through discussion among local inhabitants.

Report

(3 results)
  • 2012 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2011 Research-status Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2013 2011 Other

All Journal Article (4 results) Presentation (2 results) Remarks (4 results)

  • [Journal Article] A Conceptual Model for Regional Brand Management: A Case Study of Shimokawa Town, North Hokkaido2013

    • Author(s)
      SHIMIZUIKE,Yoshiharu
    • Journal Title

      『地域と住民』第31号(名寄市立大学道北地域研究所年報)

      Pages: 103-113

    • NAID

      110009560925

    • URL

      http://www.nayoro.ac.jp/organization/labo/report/files/31_12.pdf

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] 地域振興策における地域ブランド・アイデンティティーの創造-ブランド論からのアプローチ-2013

    • Author(s)
      清水池義治
    • Journal Title

      北海道北部の地域振興XIII

      Pages: 99-109

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  • [Journal Article] A Conceptual Model for Regional Brand Management: A Case Study of Shimokawa Town, North Hokkaido2013

    • Author(s)
      清水池義治
    • Journal Title

      地域と住民

      Volume: 第31号 Pages: 103-113

    • NAID

      110009560925

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  • [Journal Article] 自治体連携を通じた広域連携という視点2013

    • Author(s)
      清水池義治
    • Journal Title

      月刊メディアあさひかわ

      Volume: No.239 Pages: 158-160

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  • [Presentation] 地域振興における地域ブランド・アイデンティティの重要性-ブランド論からのアプローチ-2011

    • Author(s)
      清水池義治
    • Organizer
      2011年度道北の地域振興を考える研究会セミナー
    • Place of Presentation
      北海道大学中川研究林中川学生宿舎 北海道中川町
    • Year and Date
      2011-09-29
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  • [Presentation] 地域振興における地域ブランド・アイデンティティの重要性─ブランド論からのアプローチ─2011

    • Author(s)
      清水池 義治
    • Organizer
      2011年度道北の地域振興を考える研究会セミナー
    • Place of Presentation
      北海道大学中川研究林中川学生宿舎
    • Related Report
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  • [Remarks] 清水池義治「自治体連携を通じた広域連携という視点」『月刊メディアあさひかわ』No.239(2013年3月号)、pp.158-160、2013年3月。

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  • [Remarks] "Regional Brand Management For a Sustainable Rural Society",2012年8月より公開。

    • URL

      https://sites.google.com/site/yshimizuike/home/regionalbrand01

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  • [Remarks] 清水池義治「アイデンティティーを形にするブランド化-農商工連携を生かす-」、『ニューカントリー』第58巻第7号(2011年7月号)、pp26-28、2011年7月。

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  • [Remarks] 清水池義治研究室

    • URL

      https://sites.google.com/site/yshimizuike/home/regionalbrand01

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      2012 Annual Research Report

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Published: 2011-08-05   Modified: 2019-07-29  

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