• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study on the Development, Possession and Operation ofInfrastructures in the 19th Century UK Public Utility Industries.

Research Project

Project/Area Number 23830113
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Economic history
Research InstitutionTezukayama University

Principal Investigator

TOMITA Shin  帝塚山大学, 経営学部, 准教授 (50611810)

Project Period (FY) 2011 – 2012
Project Status Completed (Fiscal Year 2012)
Budget Amount *help
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2011: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords19 世紀イギリス / 公益事業経営史 / インフラ / 19世紀イギリス
Research Abstract

The main purpose of this study is to investigate the development of public utilityindustry and its infrastructure management (development, possession and operation), focusing on road, canal, post, railway and telegraph in the 19th century Britain. And we also analyze the reasons why the public utility industry tried to change the infrastructure management. Through this study, we found the following results: relationship was observed between the development of industry and the infrastructure management, but some differences in reactions were observed among the industries according to the characteristics of the industry, stages of development, and its environment. In addition, the government and parliament has adopted the policies suitable for the characteristics of the industries and its environments.

Report

(3 results)
  • 2012 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2011 Annual Research Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2013 2012 Other

All Journal Article (4 results) Presentation (4 results)

  • [Journal Article] イギリス鉄道会社の発展と運行形態-グランド・ジャンクション鉄道を中心として-2013

    • Author(s)
      冨田新
    • Journal Title

      帝塚山経済・経営論集

      Volume: 第23巻 Pages: 73-86

    • NAID

      110009552775

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] イギリス鉄道会社の発展と運行形態-グランド・ジャンクション鉄道を中心として-2013

    • Author(s)
      冨田新
    • Journal Title

      帝塚山経済・経営論集

      Volume: 第23巻 Pages: 73-86

    • NAID

      110009552775

    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Journal Article] 19 世紀前半イギリス鉄道業の運行システムに関する一考察-リヴァプール・マンチェスター鉄道を中心として-2012

    • Author(s)
      冨田新
    • Journal Title

      帝塚山経済・経営論集

      Volume: 第22巻 Pages: 81-101

    • NAID

      110008801596

    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Journal Article] 19世紀前半イギリス鉄道業の運行システムに関する一考察-リヴァプール・マンチェスター鉄道を中心として-2012

    • Author(s)
      冨田新
    • Journal Title

      帝塚山経済・経営論集

      Volume: 第22巻 Pages: 81-101

    • NAID

      110008801596

    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Presentation] イギリス鉄道の生成と発展2013

    • Author(s)
      冨田新
    • Organizer
      鉄道史学会 2012 年度第3回関西例会
    • Place of Presentation
      近畿大学東大阪キャンパス
    • Year and Date
      2013-03-16
    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Presentation] イギリス鉄道会社の発展と運行形態-グランド・ジャンクション鉄道を中心として-2012

    • Author(s)
      冨田新
    • Organizer
      鉄道史学会 2012 年度第1回関東例会
    • Place of Presentation
      東洋大学白山キャンパス
    • Year and Date
      2012-07-07
    • Related Report
      2012 Final Research Report
  • [Presentation] イギリス鉄道会社の発展と運行形態-グランド・ジャンクション鉄道を中心として-

    • Author(s)
      冨田新
    • Organizer
      鉄道史学会2012年度第1回関東例会
    • Place of Presentation
      東洋大学白山キャンパス
    • Related Report
      2012 Annual Research Report
  • [Presentation] イギリス鉄道の生成と発展

    • Author(s)
      冨田新
    • Organizer
      鉄道史学会2012年度第3回関西例会
    • Place of Presentation
      近畿大学東大阪キャンパス
    • Related Report
      2012 Annual Research Report

URL: 

Published: 2011-09-05   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi