Project/Area Number |
23H01016
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09070:Educational technology-related
|
Research Institution | 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所 |
Principal Investigator |
Jonghwi Park 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (30900047)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
Li Shengru (リシェンル) 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (20974538)
山口 しのぶ 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, Director (40345369)
杉村 美紀 上智大学, 総合人間科学部, 教授 (60365674)
高田 潤一 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (90222083)
|
Project Period (FY) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
Project Status |
Granted (Fiscal Year 2023)
|
Budget Amount *help |
¥18,720,000 (Direct Cost: ¥14,400,000、Indirect Cost: ¥4,320,000)
Fiscal Year 2023: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
|
Keywords | ESD / SDGs / Action-oriented learning |
Outline of Research at the Start |
This research aims to create a repository of evidence-based pedagogies for effective education for sustainable development (ESD). It will leverage UNU's global network of RCEs with 170 member centres, consisting of three components: literature review to create a research framework, a repository of exemplary action-oriented pedagogies for ESD, and regional trainings for educators. The research aims to translate global SDGs into local actions through proven pedagogies.
|