Project/Area Number |
23H01525
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
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Research Institution | The University of Tokyo |
Principal Investigator |
福田 大輔 東京大学, 大学院工学系研究科(工学部), 教授 (70334539)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
浅見 泰司 東京大学, 大学院工学系研究科(工学部), 教授 (10192949)
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Project Period (FY) |
2023-04-01 – 2026-03-31
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Project Status |
Granted (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥15,210,000 (Direct Cost: ¥11,700,000、Indirect Cost: ¥3,510,000)
Fiscal Year 2023: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
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Keywords | 交通行動分析 / 都市空間構造 / 新型コロナウィルス / ICT / 行動変容 |
Outline of Research at the Start |
COVID-19の蔓延を経て経済活動のリモート化が大きく進展し,都市への人口・産業の集積や人々の移動の意義が大きく変わりつつある中,交通システムや都市システムの供給側も構造変化を余儀なくされている.本研究では,ポストコロナ期を念頭に,リモート化が交通システムや都市空間構造に及ぼす影響を解析し,いかなる都市・交通政策が社会厚生の増大をもたらすのかを評価するための分析方法論の構築と検証を行うことを目的とする.
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