Project/Area Number |
23H03448
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 61020:Human interface and interaction-related
Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
Sections That Are Subject to Joint Review: Basic Section61020:Human interface and interaction-related , Basic Section62040:Entertainment and game informatics-related
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Research Institution | Osaka Research Institute of Industrial Science and Technology |
Principal Investigator |
山東 悠介 地方独立行政法人大阪産業技術研究所, 和泉センター, 主幹研究員 (30463293)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
川村 誠 地方独立行政法人大阪産業技術研究所, 和泉センター, 研究員 (30642384)
後藤 佑太朗 地方独立行政法人大阪産業技術研究所, 和泉センター, 研究員 (40911201)
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Project Period (FY) |
2023-04-01 – 2027-03-31
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Project Status |
Granted (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥18,070,000 (Direct Cost: ¥13,900,000、Indirect Cost: ¥4,170,000)
Fiscal Year 2023: ¥7,020,000 (Direct Cost: ¥5,400,000、Indirect Cost: ¥1,620,000)
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Keywords | ホログラフィック3Dディスプレイ / 計算機ホログラム / 実時間計算 / 全方位仮想空間 |
Outline of Research at the Start |
臨場感の高い仮想空間を実現するためには、装着物なしで3D 酔いもせず、また、視界が全周に広がる全方位空間の立体再生が切望される。これは、観測者を囲うように設置した円筒形ホログラムであれば原理上可能であるが、円筒形表示デバイスの画素数不足、円筒面への計算の複雑さなどから、実現できていない。本研究では、独自の光学系を提案することで、この難題の解決に取り組む。さらに、再生空間の特徴を活かした高速計算アルゴリズムを実装し、全方位仮想空間のリアルタイム再生を目指す。
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