• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SDGs教育の前提を行動科学・計算論から見直す

Research Project

Project/Area Number 23K18537
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)

Allocation TypeMulti-year Fund
Review Section Medium-sized Section 64:Environmental conservation measure and related fields
Research InstitutionThe University of Tokyo

Principal Investigator

森田 賢治  東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 准教授 (60446531)

Project Period (FY) 2023-06-30 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2023)
Budget Amount *help
¥5,850,000 (Direct Cost: ¥4,500,000、Indirect Cost: ¥1,350,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2024: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2023: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
KeywordsSDGs / 意思決定 / 行動科学
Outline of Research at the Start

持続可能な開発目標(SDGs)のための教育においては、正確な知識と理解を向上させることで向SDGs行動が促進されることが暗に仮定されている場合があると考えられる。しかし、正確な知識と理解に基づいて熟慮することで必ずしも向社会的な行動が生じるとは限らない可能性が、示唆・指摘されてきた。本研究では、向SDGs行動が、いかなる行動・意思決定様式で生じうるか、またいかなる介入が向SDGs行動、SDGsの達成を促進しうるかを探索する。

URL: 

Published: 2023-07-04   Modified: 2023-08-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi