Project/Area Number |
23K25636
|
Project/Area Number (Other) |
23H00939 (2023)
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Multi-year Fund (2024) Single-year Grants (2023) |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09020:Sociology of education-related
|
Research Institution | Kyoto University |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
林 安希子 慶應義塾大学, 商学部(日吉), 准教授 (50789716)
EDWARDS DONALD 早稲田大学, 高等研究所, 准教授(任期付) (70962067)
|
Project Period (FY) |
2023-04-01 – 2028-03-31
|
Project Status |
Declined (Fiscal Year 2024)
|
Budget Amount *help |
¥16,640,000 (Direct Cost: ¥12,800,000、Indirect Cost: ¥3,840,000)
Fiscal Year 2027: ¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2025: ¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2023: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
|
Keywords | education / well-being / non-cognitive / learning / cultural psychology / (well-) Being / interdependence / post-SDG 2030 agenda / east and southeast asia |
Outline of Research at the Start |
The Interdependent mode concept was developed in Japan and it remains unclear to what extent it applies to the great diversity of contexts around E/SEA. One hypothesis is that it is simply a Japan-specific construct, emerging from Japan’s unique philosophical, religious and socio-historical educational contexts (Matsumoto, 1999, Voronov&Singer, 2002). An alternative, original hypothesis is that ‘underneath’ or ‘behind’ the diversity of contexts in E/SEA there exists a common approach, one captured by the Interdependent theorization put forth first by Japanese researchers.
|
Outline of Annual Research Achievements |
「研究は助成金の受給から6か月後に中断されました。それにもかかわらず、私はこのことについて1冊の本と1本の論文を出版しました(業績セクションを参照)。本のタイトルは「幸福とウェルビーイングへの相互依存的アプローチ」で、論文のタイトルは「OECDの『ウェルビーイング2030』アジェンダ:PISAの感情的転換が翻訳で失われる理由」です。後者は世界的に著名な文化心理学者と共同で出版され、OECDの活動に影響を与える手段としてOECDに提出されています。また、最新の国家カリキュラム計画にも関連しており、「日本のウェルビーイング」について議論しています。」
|
Research Progress Status |
翌年度、交付申請を辞退するため、記入しない。
|
Strategy for Future Research Activity |
翌年度、交付申請を辞退するため、記入しない。
|