• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Building a Data-driven Educational Improvement Platform with Hybrid Learning Design Support

Research Project

Project/Area Number 23K25689
Project/Area Number (Other) 23H00992 (2023)
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund (2024)
Single-year Grants (2023)
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionHokkaido University

Principal Investigator

重田 勝介  北海道大学, 情報基盤センター, 教授 (40451900)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 八木 秀文  東北大学, オープンオンライン教育開発推進センター, 特任講師 (00740127)
杉浦 真由美  北海道大学, 大学院教育推進機構, 准教授 (10829899)
武田 俊之  関西学院大学, 高等教育推進センター, 教育技術主事 (70227031)
金子 大輔  北星学園大学, 経済学部, 教授 (70397438)
Project Period (FY) 2023-04-01 – 2026-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥18,460,000 (Direct Cost: ¥14,200,000、Indirect Cost: ¥4,260,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2024: ¥7,800,000 (Direct Cost: ¥6,000,000、Indirect Cost: ¥1,800,000)
Fiscal Year 2023: ¥6,370,000 (Direct Cost: ¥4,900,000、Indirect Cost: ¥1,470,000)
Keywords教育学習支援システム / 教授学習支援システム
Outline of Research at the Start

本研究では、ハイブリッド型授業の質向上と、教育者の教育、学習者の学びを支援するための手法を開発するため、教員がOERを用いたハイブ リッド型授業の立案と実施改善をTPACKに基づく「デザインによる学び(Learning by Design)」によって支援する「ハイブリッド型授業コー スデザイン支援システム(HL-CDS)」を開発し評価する。

URL: 

Published: 2023-04-18   Modified: 2024-08-08  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi