• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development and evaluation of information system to encourage Teaching Assistants to prevent social isolation of learners

Research Project

Project/Area Number 23K25696
Project/Area Number (Other) 23H00999 (2023)
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund (2024)
Single-year Grants (2023)
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionThe University of Electro-Communications

Principal Investigator

江木 啓訓  電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 教授 (30422504)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 椿本 弥生  東京都立大学, 大学教育センター, 准教授 (40508397)
尾澤 重知  早稲田大学, 人間科学学術院, 教授 (50386661)
岩崎 千晶  関西大学, 教育推進部, 教授 (80554138)
福山 佑樹  関西学院大学, ライティングセンター, 教授 (90738353)
Project Period (FY) 2023-04-01 – 2027-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2024)
Budget Amount *help
¥19,240,000 (Direct Cost: ¥14,800,000、Indirect Cost: ¥4,440,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2024: ¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2023: ¥12,220,000 (Direct Cost: ¥9,400,000、Indirect Cost: ¥2,820,000)
Keywords教育学習支援システム / 社会的孤立 / 教育補助者 / 学習者センシング / ダッシュボード
Outline of Research at the Start

対面授業における学習者への働きかけを教育補助者に促すことにより,社会的孤立を防ぐことを実現するシステムの開発と評価を行う.周囲とのつながりが希薄な社会的孤立の状態にある学習者が,学習意欲を持続することが困難になっているという課題がある.この解決のために,対面授業での学習者の社会的孤立の計測と,教育補助者の働きかけにより社会的孤立を防ぐための声掛け支援を行う.システムを用いた実践を通じて,教育補助者の働きかけが促されたかを検証する.

URL: 

Published: 2023-04-18   Modified: 2024-08-08  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi