Project/Area Number |
23K25713
|
Project/Area Number (Other) |
23H01016 (2023)
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Multi-year Fund (2024) Single-year Grants (2023) |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09070:Educational technology-related
|
Research Institution | 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所 |
Principal Investigator |
Jonghwi Park 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (30900047)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
Khajuria Anupam 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (80997560)
山口 しのぶ 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, Director (40345369)
杉村 美紀 上智大学, 総合人間科学部, 教授 (60365674)
高田 潤一 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (90222083)
Li Shengru (リシェンル) 国際連合大学サステイナビリティ高等研究所, サステイナビリティ高等研究, 研究員 (20974538)
|
Project Period (FY) |
2023-04-01 – 2026-03-31
|
Project Status |
Granted (Fiscal Year 2024)
|
Budget Amount *help |
¥18,720,000 (Direct Cost: ¥14,400,000、Indirect Cost: ¥4,320,000)
Fiscal Year 2025: ¥8,450,000 (Direct Cost: ¥6,500,000、Indirect Cost: ¥1,950,000)
Fiscal Year 2024: ¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2023: ¥5,980,000 (Direct Cost: ¥4,600,000、Indirect Cost: ¥1,380,000)
|
Keywords | ESD / SDGs / Action-oriented learning / Pedagogy / Community learning |
Outline of Research at the Start |
This research aims to promote innovative pedagogies for education for sustainable development (ESD) in order to foster pro-sustainability actions among community learners. Leveraging UNU's global network of RCEs with 190 member centers, it consists of two components: 1) the development of a repository of exemplary action-oriented pedagogies, and 2) the implementation of regional trainings for ESD educators of RCEs and beyond. The research seeks to translate global SDGs into local actions through evidence-based action-oriented pedagogiesfor ESD.
|