Project/Area Number |
24320104
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
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Research Institution | Tokyo University of Foreign Studies |
Principal Investigator |
TOMIMORI Nobuo 東京外国語大学, その他部局等, 名誉教授 (50122643)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
TAKAGAKI Toshihiro 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (00140070)
NEGISHI Masashi 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (50189362)
NARITA Takashi 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (50180542)
MIYAKE Takayuki 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (40259213)
FUJIMORI Hiroko 東京外国語大学, 留学生日本語教育センター, 教授 (50282778)
KAWAKAMI Shigenobu 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 准教授 (40214598)
OKANO Kenji 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 准教授 (60376829)
UEDA Hiromoi 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 准教授 (60292992)
MAMIYA Kensaku 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 准教授 (00403204)
NAM Yunjin 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 教授 (30316830)
NOMOTO Hiroki 東京外国語大学, 大学院総合国際学研究院, 講師 (10589245)
HAIDA Kiyoshi 四天王寺大学, 教育学部, 准教授 (00597718)
YAZU Norie 神田外語大学, 外国語学部, 准教授 (10512379)
TAHARA Hiroki 立命館アジア太平洋大学, アジア太平洋学部, 講師 (60331138)
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Project Period (FY) |
2012-04-01 – 2015-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2014)
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Budget Amount *help |
¥18,200,000 (Direct Cost: ¥14,000,000、Indirect Cost: ¥4,200,000)
Fiscal Year 2014: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
Fiscal Year 2013: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2012: ¥7,280,000 (Direct Cost: ¥5,600,000、Indirect Cost: ¥1,680,000)
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Keywords | アジア諸語 / 学習達成度測定法 / 通言語的評価法 / 言語能力評価 / CEFR / 言語教育法 / 外国語教育政策 / 言語政策 / 高等教育 / 言語能力検定 / 多言語文化社会 |
Outline of Final Research Achievements |
Following the project framework of our research goal and annual planning, the three working groups have achieved various concrete research outcomes of fieldworks and discussions, in their particular domains: (a) study of foreign language education methods in Asian countries; (b) study of development of implementation of Common European Framework of Reference for Languages in Non-EU areas; (c) study of foreign language proficiency evaluation with special regards to other educational and social relations (not only in high school level, but in permanent education level as well). The research activities made by participant researchers of the project have been first exchanged in domestic and specific colloquia, and then extended to various international symposia held by relevant foreign research institutions. These contributions and outreaches are now published in our two research reports (in 2014 and 2015) which are made available in our website.
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