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Understanding of Process of Brand Relationship Formation

Research Project

Project/Area Number 24530530
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionAoyama Gakuin University (2013-2014)
Toyo University (2012)

Principal Investigator

KUBOTA Yukihiko  青山学院大学, 経営学部, 教授 (10340184)

Project Period (FY) 2012-04-01 – 2015-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2014)
Budget Amount *help
¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
Fiscal Year 2014: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2013: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2012: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Keywordsマーケティング / ブランド / リレーションシップ
Outline of Final Research Achievements

Consumers sometime hold attachment for a specific brand, or feel a psychological bond. In marketing or consumer behavior, these psychological ties with brand are called a brand relationship. Although, many studies refer to the characteristic or effect, there were few discussions about the formation of brand relationship. Therefore, I examined the formation of the brand relationship.

Report

(4 results)
  • 2014 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2013 Research-status Report
  • 2012 Research-status Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2015 2014 2013 2012

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (5 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] ブランド・リレーションシップの段階的形成と特徴的効果2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 19 (2) Pages: 109-138

    • NAID

      130007473106

    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] ブランド・リレーションシップ:消費者とブランドの絆2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Journal Title

      繊維製品消費科学

      Volume: 54 (2) Pages: 13-19

    • Related Report
      2013 Research-status Report 2012 Research-status Report
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップ概念の活用に向けて2015

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      中央大学
    • Year and Date
      2015-02-17
    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Presentation] マーケティング活動がブランド・リレーションシップ形成に及ぼす影響の考察2014

    • Author(s)
      竹谷明泰・久保田進彦
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2014-11-09
    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Presentation] ブランド研究で今、何がホットなのか?2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] ブランドの新しい研究アジェンダ:何について考えるべきか2013

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Related Report
      2012 Research-status Report
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップの構築力2012

    • Author(s)
      久保田進彦
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      北海商科大学
    • Related Report
      2012 Research-status Report
  • [Book] ブランド・リレーションシップの戦略2014

    • Author(s)
      田中洋(編)
    • Total Pages
      290
    • Publisher
      有斐閣
    • Related Report
      2014 Annual Research Report

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Published: 2013-05-31   Modified: 2019-07-29  

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