• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Building of integrated of Universal Design for Learning and comparetive study with CAST in learning

Research Project

Project/Area Number 24531234
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Special needs education
Research InstitutionGunma University

Principal Investigator

KAKEGAWA Takeshi  群馬大学, 教育学研究科(研究院), 教授 (20511512)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) MATSUNAGA Akemi  群馬大学, 大学院教育学研究科, 教授 (10222613)
OTOYAMA Wakaho  群馬大学, 大学院教育学研究科, 准教授 (40331300)
SIMODA Hironobu  群馬大学, 教育学部, 准教授 (80364735)
Project Period (FY) 2012-04-01 – 2015-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2014)
Budget Amount *help
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2014: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2013: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
KeywordsUDLガイドライン / 学力形成 / 統合的アプローチ / フレームワーク / 21世紀型能力 / 認知心理学 / UDL / 包括的アプローチ / ピア・サポート / 真正の評価 / PBIS / PBL / 真性の評価 / 課題解決型教育実践 / SEL / 国内における教育実践 / 米国における国際情報交換 / ホールシステム・アプローチ
Outline of Final Research Achievements

Framework of Universal Design for Learning was used and the educational practice which made the present curriculum guidelines a standard was modeled.The state of the child's learning and the teacher's training became clear.It can be applied to improvement of an achievement as an upbringing model of the 21st century type ability.

Report

(4 results)
  • 2014 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2013 Research-status Report
  • 2012 Research-status Report
  • Research Products

    (5 results)

All 2015 2014 2013 2012

All Journal Article (1 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (2 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] 心理教育的集団リーダーシップ訓練の試み(2)2013

    • Author(s)
      音山若穂・古屋健・懸川武史
    • Journal Title

      群馬大学教育学部紀要

      Volume: 第62巻 Pages: 169-178

    • Related Report
      2012 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] UDLガイドラインを用いたカリキュラム作成の手順の一考察2015

    • Author(s)
      子ども総合サポートセンター 加藤涼子
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      福岡国際会議場
    • Year and Date
      2015-10-11 – 2015-10-12
    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Presentation] アメリカと日本でのUDLに関する教育実践比較2014

    • Author(s)
      懸川 武史
    • Organizer
      日本LD学会
    • Place of Presentation
      大阪国際会議場(グランキューブ大阪)
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Book] 学校教育相談の理論実践事例集 いじめの解明 追録第60~61号2013

    • Author(s)
      懸川武史
    • Total Pages
      17
    • Publisher
      第一法規
    • Related Report
      2012 Research-status Report
  • [Book] 入門いじめ対策2012

    • Author(s)
      相馬誠一・佐藤節子・懸川武史編著
    • Total Pages
      143
    • Publisher
      学事出版
    • Related Report
      2012 Research-status Report

URL: 

Published: 2013-05-31   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi