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A study about the influence of International Advertising Award Shows

Research Project

Project/Area Number 24653099
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionTama Art University

Principal Investigator

SATO Tatsuro  多摩美術大学, 美術学部, 教授 (50611258)

Project Period (FY) 2012-04-01 – 2014-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2013)
Budget Amount *help
¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords国際広告賞 / 国際マーケティング・カンファレンス / カンヌライオンズ / SXSW(サウスバイ・サウスウエスト) / 広告 / ソーシャル・グッド / ソーシャル・メディア / ソーシャル×ソーシャル / Cannes Lions / AAA(アメリカ広告学会) / Award Show / Marketing Conference / Creativity / Advertsising / Social Media / Social Good / Cannes lions / SXSW Interactive / Innovation / Advertising / Digital
Research Abstract

This study aimed to examin the actual situation/transition/influence to business of International Advertising Award Shows and International Marketing Conferences.They are divided two types.One is "overall" type and the other is "specialized" type.For overall type, I've found that Some International Advertising Award Shows have more seminar and have been become "conferences".For specialized type, I've found that some of them have different ways of operation like SXSW.
Transition of trend of awarded pieces is from "creativity as an art work" to "creativity of context making".For these two-three years, the most famous key word is "social good". I studied about some connections between this social good and social media,made the keyword "social x social"as a tool of analysis of this trend.

Report

(4 results)
  • 2013 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2012 Research-status Report
  • Products Report
  • Research Products

    (18 results)

All 2013 2012 Other

All Journal Article (15 results) (of which Peer Reviewed: 3 results) Presentation (3 results)

  • [Journal Article] テクノロジー、メディア、プラットフォーム、そして広告~SXSWから見えてくる関係性2013

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報(日経広告研究所)

      Volume: 270号 Pages: 31-37

    • NAID

      40019780936

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    • Author(s)
      佐藤達郎
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      Volume: Vol.7 Pages: 26-28

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    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      広研レポートOnline(日経広告研究所)

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      http://www.nikkei-koken.gr.jp/report/kokenReportTop.php

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      Pages: 11-14

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      佐藤達郎
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      日経広告研究所報(日経広告研究所)

      Volume: 270号 Pages: 31-37

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      40019780936

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    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Journal Title

      広研レポートOnline(日経広告研究所)  http://www.nikkei-koken.gr.jp/report/kokenReportTop.php

      Volume: オンラインのため巻は無し

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      佐藤達郎
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      Volume: 報告要旨集のため巻は無し Pages: 11-14

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    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Issue: 270 Pages: 31-37

    • NAID

      40019780936

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      佐藤 達郎
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      Volume: 7 Pages: 26-28

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    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Journal Title

      広告レポートOnline

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      http://www.nikkei-koken.gr.jp/report/kokenReportTop.php

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      Pages: 11-14

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      佐藤 達郎
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      Issue: 265 Pages: 48-53

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      九州産業大学
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    • Author(s)
      佐藤 達郎
    • Organizer
      日本広告学会
    • Place of Presentation
      九州産業大学 唐原キャンパス
    • Year and Date
      2013-11-16
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  • [Presentation] ”ソーシャル×ソーシャル”という広告コミュニケーションのトレンドについて

    • Author(s)
      佐藤達郎
    • Organizer
      日本広告学会
    • Place of Presentation
      第44回全国大会(九州産業大学)
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Published: 2013-05-31   Modified: 2019-07-29  

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