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Building the practical method for evaluating the effectis of the marketing strategies

Research Project

Project/Area Number 24653102
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionUniversity of Marketing and Distribution Sciences

Principal Investigator

OGASAWARA Hiroshi  流通科学大学, 商学部, 教授 (10258163)

Project Period (FY) 2012-04-01 – 2015-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2014)
Budget Amount *help
¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2014: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2013: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2012: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywordsマーケティング・ミックス / 効果測定 / 市場構造 / 経営戦略 / バッフェ式 / 市場経済 / 効果測定分析 / 東南アジア市場 / 市場実態調査 / 消費者行動 / 東南アジア / 市場分析 / インターネット
Outline of Final Research Achievements

In order to explain the causal relations among the factors in the marketing-mix evaluation system, I observed the actual scenes of the developing market, Asian market, and the developed market, such as Japanese. Then to certain degree I could understand the actual complexity with the combined relations under the dynamic linkage, and then come to conclude that it is not meaningful and practical to specify the evaluation model with the robustness like the ordinal cases. More flexibilities and arbitrary operations are needed for more functional use of the evaluating system. These results are examined with the hypothetical analysis of the buffet serving system.

Report

(4 results)
  • 2014 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2013 Research-status Report
  • 2012 Research-status Report
  • Research Products

    (7 results)

All 2015 2014 2013 Other

All Journal Article (4 results) Presentation (3 results)

  • [Journal Article] ビジネスモデルとしての[食べ放題]システムの考察2015

    • Author(s)
      小笠原 宏
    • Journal Title

      流通科学大学論集(流通・経営編)

      Volume: 28 Pages: 1-23

    • NAID

      120005709196

    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Journal Article] 意思決定における「迷い」の再現と選択決定手法の考察2015

    • Author(s)
      小笠原 宏
    • Journal Title

      流通科学大学論集(人間・社会・自然編)

      Volume: 28 Pages: 1-9

    • NAID

      120005709204

    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Journal Article] 戦略の価値評価手法の実践適用上の課題に関する考察2014

    • Author(s)
      小笠原 宏
    • Journal Title

      流通科学大学論集ー流通・経営編

      Volume: 26 Pages: 97-115

    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Journal Article] 伝統的マーケティング・コンセプトの思考プロセスの再考ーANAとの戦いー2013

    • Author(s)
      小笠原 宏
    • Journal Title

      流通科学大学論集流通経営編

      Volume: 25 Pages: 33-48

    • Related Report
      2012 Research-status Report
  • [Presentation] タイの消費者市場調査中間結果報告~生活者視点からみたタイの市場状況~

    • Author(s)
      小笠原 宏
    • Organizer
      流通科学大学イベント・マーケティング研究会
    • Place of Presentation
      流通科学大学本部(神戸)
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] 「ビジネス・モデルとしての食べ放題システム」(3)

    • Author(s)
      小笠原 宏
    • Organizer
      流通科学大学イベント・マーケティング研究会
    • Place of Presentation
      流通科学大学東京事務所
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] 「弁当事業とイベントのコラボ。 インターネット販促手法の効果について」

    • Author(s)
      小笠原 宏
    • Organizer
      流通科学大学イベント・マーケティング研究会
    • Place of Presentation
      流通科学大学東京事務所
    • Related Report
      2013 Research-status Report

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Published: 2013-05-31   Modified: 2019-07-29  

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