• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Comparative Study on the Establishment of Partnership Principle Model in Special Needs Education

Research Project

Project/Area Number 24653246
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Sociology of education
Research InstitutionJoetsu University of Education

Principal Investigator

KAWAI YASUSHI  上越教育大学, 学校教育研究科(研究院), 教授 (90224724)

Project Period (FY) 2012-04-01 – 2015-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2014)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2012: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords特別支援教育 / パートナーシップ原理 / 特別支援教育コーディネーター
Outline of Final Research Achievements

The purpose of this study was to investigate the partnership principle by means of the comparative education study.
As a result it was clarified that the subject of special needs education in Japan should be identified on the basis of the individualized educational support plan or the individualized education plan to improve the partnership by referring to the Individualized Education Program(IEP)in USA and the statement in UK.

Report

(4 results)
  • 2014 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2013 Research-status Report
  • 2012 Research-status Report
  • Research Products

    (8 results)

All 2015 2014 Other

All Journal Article (4 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (3 results) (of which Invited: 1 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 大正時代の教育雑誌「信濃教育」における乙竹岩造の『特殊教育論』に関する研究2015

    • Author(s)
      中嶋忍・河合康
    • Journal Title

      上越教育大学特別支援教育実践研究センター紀要

      Volume: 21 Pages: 27-32

    • NAID

      120005738159

    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Journal Article] 明治41-42年の長野松本尋常高等小学校における成績不良児童教育に関する史的研究2015

    • Author(s)
      中嶋忍・河合康
    • Journal Title

      上越教育大学研究紀要

      Volume: 34 Pages: 129-137

    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Journal Article] 明治33年における長野県松本尋常小学校特別学級の開始と2014

    • Author(s)
      中嶋忍・河合康
    • Journal Title

      上越教育大学研究紀要

      Volume: 33 Pages: 115-1123

    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] 特別支援教育実践における障害児教育史研究の役割2014

    • Author(s)
      中嶋忍・河合康
    • Journal Title

      上越教育大学特別支援教育実践研究センター紀要

      Volume: 20 Pages: 9-14

    • NAID

      120005433879

    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] インクルーシブ教育システム下における特別支援学校の役割

    • Author(s)
      河合康
    • Organizer
      日本特殊教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Invited
  • [Presentation] 昭和30年代初頭までの光明学校における「治療」の展開に

    • Author(s)
      内田暢一・河合康
    • Organizer
      日本特殊教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] 明治30年代の長野県松本尋常高等小学校の成績不良児童対策

    • Author(s)
      中嶋忍・河合康
    • Organizer
      日本発達障害学会第48回研究大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Book] よくわかる肢体不自由教育2015

    • Author(s)
      安藤隆男・藤田継道
    • Total Pages
      231
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Related Report
      2014 Annual Research Report

URL: 

Published: 2013-05-31   Modified: 2019-07-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi